Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Informacje i zasady Larpa - KONIEC SEZONU

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:43, 30 Sty 2010    Temat postu: Informacje i zasady Larpa - KONIEC SEZONU

O LARPIE :

Ogólnie:
Cykl larpów nosi tytuł "Zmierzch Smoczej Krwi". Mamy zamiar przeprowadzić 3 larpy z tej serii. Potem ustalimy czy robimy coś innego czy będziemy kontynuować ten cykl. Pierwszy larp z tej serii odbędzie się pod koniec lutego lub na początku marca, tak by wszyscy mieli szansę skończyć sesję i wrócić z ferii.

Gra będzie składała się z 2 części:
-Jedna to oczywiście larp, czyli spotkanie przywódców krain Malkadoru - kontynentu na którym gramy. W świecie gry takie spotkania będą się odbywały raz na porę roku. Więcej szczegółów w dziale dotyczącym świata
- Druga część będzie rozgrywana pomiędzy larpami za pośrednictwem Internetu. Podczas tej fazy gracze zarządzają swoimi domenami. Przewidujemy ok 2 rund na mapie strategicznej pomiędzy larpami.

Postacie:
W grze będą brać udział 3 kategorie postaci:

1)Władcy Królestw -to oni są głównymi zarządcami, królestw i to oni będą wysyłać deklaracje dotyczące ich ziem. Władca w mechanice strategicznej części gry zawsze jest jedną "postacią" ale na larpie może być reprezentowany przez więcej niż jednego gracza -np parę królewską czy triumwirat magów.

2)Kapitanowie - to nazwa określająca wszelkiego rodzaju oddanych pomocników władcy, jego doradców, najzdolniejszych dowódców, synów/córki etc. Kapitanowie biorą udział w strategicznej części gry, jako postacie mogące np dowodzić wojskami czy zarządzać prowincjami. Nie są oni tak wpływowi jak Władca, lecz mają tą zaletę, że jest ich więcej. Najlepiej gdyby Kapitanowie byli reprezentowani na larpie przez graczy, ale mogą być też BN-ami. Władca opisując zaakceptowane przez nas królestwo będzie mógł zgłosić graczy do ról kapitanów, w przeciwnym razie będą to role dostępne dla innych graczy.

3)Orszak władcy - to gracze którzy towarzyszą władcom na larpie ale nie są reprezentowane w strategicznej części gry. To doskonała pozycja dla osób, które nie chcą czuć się zobowiązane do udziału w rozgrywce między larpami. Jednak jeśli w danym królestwie zabraknie miejsc dla kapitanów, a więcej osób chce mieć wpływ na politykę królestwa nikt im nie broni brać udział w prowadzonych na forum dyskusjach i omawianych strategiach królestwa. Po prostu równowaga mechaniczna w grze dyktuje to, że kapitanów jest max 3, ale wpływ na podejmowane przez frakcje decyzje może mieć wiele osób.

Forum:

-To forum będzie wspólne do ogólnych dyskusji i publicznych deklaracji. Tutaj zamieścimy także opis wszystkich królestw, mapkę i zasady.

-Dodatkowo każda frakcja ma osobne forum. Tam możecie wpisać wszystkie tajemnice i poufnie rozważać Wasze posunięcia. Od strony technicznej wygląda to tak, że np. Forum Tyberi zostanie przez mnie zamknięte. Następnie stworzę Grupę "Tyberia" do której wrzucę użytkowników z tej frakcji. Następnie Grupa dostanie prawo wchodzenia do Forum Tyberia.

1) mapa strategiczna i deklaracje tworzy tło polityczno-ekonomiczne które daje pretekst do wielku interakcji graczom powiązanym z politykom (władcom, ministrom itp - po tym jak zajęty był król na CIeniach nad Illyrią widać że władca sam nie ogarnie wszystkiego;))
2) Wątki fabularne ogólne od MG również będą swego rodzaju "questami" do rozwiązania wymagającymi współpracy niekoniecznie władców ale i (a może nawet głównie) innych uczestników larpa
3) postaciom spoza podstawowego kręgu decyzyjnego rozrzucimy wachlarz wątków osobistych by miały na larpie co robić prócz przejmowania się losem królestwa
4) jako że larp jest cykliczny pewne wątki wykształcą sie miedzy wami z waszej własnej inijatywy
5) na forum jako postacie będziecie mogli wypowiadać się na forach królestw, doradzając władcom, prosząc o wsparcie w rozwiązaniu osobistych wątków i po prostu klimacąc

LARP ODBĘDZIE SIĘ 14 MARCA (NIEDZIELA) W KLUBIE CRANK NA ULICY RACJONALIZACJI 7. Wejściowe wynosi 20 zł. Aha! Każdy larpowicz dostaje kupon na piwko lub colę w barze. Wink

Dokładna godzina nie jest jeszcze znana ale przewidujemy coś ok 14-18. Na wstępie będziemy rozdawać graczom wątki i postacie, oraz zbierać wejściowe.

Od TEJ CHWILI możecie wysyłać nam postacie na naszego maila [link widoczny dla zalogowanych].

Oto kilka ważnych rzeczy odnośnie postaci:

1) Zgłoszenia przyjmujemy zarówno od władców, kapitanów, ludzi z orszaku jak i osób niezależnych. W oparciu o Waszą historię, motywację, oraz 1 rundę na planszy strategicznej (o tym niżej) wyznaczymy Wam wątki na larpa.

2) Pomijając władców, chcielibyśmy, by historie postaci nie przekroczyły połowy strony A4. Zadziwcie nas jakością nie ilością. W razie potrzeby poprosimy was o dopisanie paru szczegółów, ale nie chcielibyśmy się przedzierać przez nieskończone arkusze historii postaci Wink

3) Prosimy Was byście pobudzili swoją fantazję, lecz nie bujali w obłokach. To jest świat LOW FANTASY! Mroczna elfka z jaszczurczym ogonem na jednorożcu to postać jakiej nawet nie zaszczycimy spojrzeniem. Wiemy, że stać Was na styl i klasę, więc pokażcie je.

4) Postacie najlepiej przysyłać do 7 Marca. Potem ryzykujecie, że się nie wyrobimy.

5) 90% osób na larpie powinno być w orszaku jakiegoś państwa. Wyraźnie napiszcie nam w którym orszaku jesteście. Jeśli nie chcecie być w orszaku, to zastanówcie się jeszcze raz, czy jednak nie pasuje Wam przybycie wraz z reprezentacją któregoś królestw. Wprawdzie Smocza Wyspa jest miejscem pielgrzymek ludności, można na nią dotrzeć statkami z portów w Gjenfred Skog czy Wschodnich Kresach, ale nawet wtedy na spotkanie władców (larp) nie może wejść byle kto. POSTACIE SPOZA ORSZAKÓW BĘDĄ AKCEPTOWANE TYLKO W WYJĄTKOWYCH PRZYPADKACH (tzn kiedy nas wyjątkowo zachwycą Wink)

6) Chcielibyśmy, by postacie spoza decyzyjnego kręgu władców i kapitanów miały własne osobiste wątki - dajcie nam na nie szanse pisząc swoje historie, wplećcie w nie różne punkty zaczepienia. Im lepsza i bardziej otwarta wasza historia, tym większą macie szansę na własny wątek fabularny/quest na larpie.

7) Wysłanie historii postaci nie jest obowiązkowe. Jeśli ktoś nie ma pomysłu, to najpewniej i tak znajdziemy mu fajne zajęcie i zadbamy o to by dobrze się bawił. Lepiej zgłosić tylko postać po imieniu i funkcji np. "Herbert - zastępca naczelnego alchemika Novigradu" niż przez pół strony pisać skąd ten jednorożec i po co ten ogon.


1 RUNDA
Mamy już mapkę, do poniedziałku, powinny dojść ostatnie info od 9 królestwa, my do tego czasu najpewniej zamieścimy szczegółowe zasady gry strategicznej (właśnie nad nimi siedzę i redaguję), oraz napiszemy Wam kto z czym zaczyna grę.

1 runda najpewniej będzie trwać 1-7 Marca. Jest to czas w jakim będziemy przyjmować wasze deklaracje. Od 8-14 odpiszemy Wam jak zakończyły się wasze działania. Dajemy Wam dużo czasu na obmyślenie działań, więc dotrzymajcie terminu. Mamy dużo rzeczy na głowie i spóźnialscy będą nam mocno utrudniać prowadzenie gry.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwato dnia Czw 15:50, 08 Lip 2010, w całości zmieniany 18 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:15, 09 Mar 2010    Temat postu:

LARP ZACZNIE SIĘ O GODZINIE 18 i potrwa do 21-22 (dokładny czas zakończenia zostanie podany na larpie)

Oto strona knajpy gdzie gramy [link widoczny dla zalogowanych] W dziale kontakt znajdziecie porady jak tam dojechać Smile


Wstęp na larpa kosztuje 20zł, w tym zawarta jest cena piwa/coli, które możecie odebrać przy barze (otrzymacie na jego odbiór specjalny smoczy kuponik Wink )


Co oznacza, że warto przyjść sporo wczesniej, zająć kolejkę do przebieralni-toalety , zapisać sie na larpa etc etc[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:37, 18 Mar 2010    Temat postu:

Przerzucam tutaj zasady gry na larpie i kasuję osobny temat im poświęcony.

1) Wyrocznia Smoków

Smocza Wyspa jest siedzibą nie tylko ostatniego z prastarych Smoków ale również centrum Smoczego Kultu. Kapłani kultu przekazują wolę Smoka jako że tylko w wyjątkowych sytuacjach sen Najstarszego mogą przerywać przybysze spoza Wyspy, nawet jeśli w ich żyłach płynie Smocza Krew.
Rada kapłanów, zwana też Wyrocznią Smoków przekazuje słowa ostatniego Smoka władcom, którzy gromadzą się na Wyspie. Choć wola Wyroczni jest niepodważalna i nikt nie ośmieliłby się jej wprost sprzeciwić, często szczegóły pozostawione są decyzji samych władców. Sposoby na wprowadzenie w życie decyzji Wyroczni są często przedmiotem ostrych politycznych dyskusji, w których władcy wykorzystują wszystkie swoje wpływy i dyplomatyczne umiejętności.
Podczas larpa Wyrocznia ogłasza wolę ostatniego Smoka. Zawarte są w niej elementy mogące podlegać decyzji władców –np. należy wybrać jedno królestwo lub zagłosować za wyborem jednej z opcji.
Władcy królestw następnie prowadzą negocjacje i głosują z wykorzystaniem swoich wpływów i Dyplomacji. Każde królestwo ma jeden głos o sile równej sumie wpływów (ergo Ludności niezbuntowanych prowincji) królestwa i sumie Dyplomacji wszystkich bohaterów królestwa.

Siła „głosu”= Ludność wszystkich prowincji + Dyplomacja wszystkich postaci

Gracze mają z góry określone kiedy zamykane jest głosowanie. W tym czasie Władcy muszą podejść do Wyroczni i podpisem zaświadczyć na co/kogo głosują. Władcy podchodzą pojedynczo i nie mają wglądu w to jak zagłosowali inni, co oznacza, że głosowanie jest tajne. Jeśli Władca nie podpiszę się pod żadną z opcji w czasie jego głos nie będzie brany pod uwagę. Można zagłosować tylko na 1 opcje – nie można dzielić głosu.
Po pewnym czasie, który otrzymali na negocjacje władcy przekazują swoją wolę kapłanowi Smoczego Kultu, który podlicza siłę głosów i ogłasza rezultat głosowania.

Gdy Rada Wyroczni podejmie decyzję, królestwa są zobligowane do spełnienia jej zaleceń. Jeśli w deklaracji królestwa, zobowiązanego wynikiem głosowania do wypełnienia decyzji Wyroczni, nie znajdzie się to, czego wymaga Najstarszy Smok, będzie mieć to fatalne konsekwencje. Historia wspomina o takich nielicznych wypadkach krótko, bo i historia takich królestw nie była zbyt długa. Żadne nie zachowało się na mapie świata.

2) Kontrakty Handlowe

Zgodnie z podstawowymi zasadami, podczas larpa gracze wymieniają się Kartami Ofert Handlowych. Procedura wygląda jak poniżej:

a) dwa królestwa dogadują się w sprawie wymiany Ofert
b) Jeśli handel idzie przez ziemie innego królestwa, gracze muszą uzyskać jego pozwolenie – na Karcie Oferty jest miejsce na podpis i ewentualne warunki. Przy składaniu tego podpisu powinien uczestniczyć Smoczy Kapłan, który potwierdzi w razie czego autentyczność podpisu.
c) Przedstawiciele obu królestw idą z obiema KOHami do Smoczych Kapłanów, który spinają je Świętym Smoczym Spinaczem Biurowym. Od tej chwili Kontrakt uważa się za zawarty.

Uwaga! Niezwykle ważne jest to, że dwa państwa mogą podpisać tylko jedną umowę handlową między sobą. Aby spieniężyć resztę swoich dóbr, należy znaleźć nowe rynki zbytu - czyli podpisać umowę z innym krajem.
Ponadto przypominamy, że wojna lub jakiekolwiek działania agresywne zamykają drogi handlowe między dwoma państwami.

3) Pojedynki

Smocza wyspa jest miejscem świętym, gdzie smoki ustanowiły trwały pokój zwany Pax Draconis – biada tym którzy złamią to święte prawo. Mimo to choć zbrojna walka na terenie Smoczej Wyspy jest zakazana, uświęcona w całym Malkadorze tradycja pojedynków czyni od tego wyjątek. Pojedynek staczany na Smoczej Wyspie od wieków jest uznawany przez władców-wojowników za zaszczytny i podkreślających ich pozycję sposób rozprawiania się z przeciwnikami tego samego szczebla.

Na larpie zabroniony jest jakikolwiek otwarty konflikt, wyjąwszy tradycyjny honorowy pojedynek. W wypadku każdej innej zbrojnej potyczki przyjmuje się, że interweniuje gwardia Smoczego Kultu, która umieszcza oponentów w loszku, dopóki nie otrzeźwieją. ( Co jest ładnym fabularnym opisem tego, że delikwenci są wypraszani z lokalu. MG będą bardzo surowo patrzeć na każdego kto nas zawiedzie w tym względzie).

Tradycyjny honorowy pojedynek musi odbyć się pod pieczą Smoczego Kapłana, dlatego dwie zwaśnione osoby muszą udać się do Wyroczni i zadeklarować chęć pojedynku. Wtedy wraz z Smoczymi Kapłanami sekundanci omawiają warunki pojedynku. Opcje są trzy: pojedynek na bezpieczną broń na zewnątrz lokalu, pojedynek na refleks, rzut kośćmi. Jeśli pojedynkujący nie dojdą do kompromisu co do wyboru sposobu pojedynku oznacza to rzut kośćmi – jako że jest to metoda najbezpieczniejsza i bez kontaktowa.

Niezależnie od wybranej metody wysoka Waleczność postaci będzie dawała jej przewagę.


Powyższe zasady zostaną przypomniane wszystkim przed larpem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:12, 05 Kwi 2010    Temat postu:

Larp odbędzie się najpewniej 25.04.10 (na 90% musimy jeszcze potwierdzić to z właścicielem Cranka, ale to raczej formalność) ale już przyjmujemy zgłoszenia od graczy, którzy zechcą wziać w nim udział. Macie tutaj dwie możliwości:

1) jeżeli uważacie że Wasza postać znajdzie sobie na grze zajęcie, ponieważ macie mnóstwo spraw politycznych do załatwienia, albo wciąż nierozwiązany wątek z poprzedniego larpa, albo po prostu wolicie postawić na klimat postaci -po prostu napiszcie że wpadniecie Smile

2) jeżeli zaś chcecie otrzymać wątek (albo nowy, jeśli już graliście w marcu, albo przychodzicie po raz pierwszy i chcielibyście jakiegoś questa) przyślijcie nam historię postaci. Jeśli pojawia się ona na larpie po raz pierwszy, wystarczy nam połówka A4 -nie przekraczajcie tego prossimy Wink (Piszcie rzeczy istotne np. nienawidzę elfów, jestem gorącym wyznawcą smoczego kultu. Informacja że macie 5 braci i 7 sióstr o imionach: [...] - nie jest nam aż tak potrzebna Wink)
Jeśli już graliście - doślijcie pierwotną historię wzbogaconą o to co wasza postać zdziałała na poprzednim spotkaniu na smoczej wyspie, ewentualnie w miesiącach, które upłynęły od tego czasu (czyli w rundach strategicznych 2 i 3). Na wątek macie szansę tylko, jeśli wymaganą historię otrzymamy do dnia 18.04.10 - wiecie, potrzebujemy czasu by to wszystko przetrawić. Wink

Poza tym oczywiście możecie po prostu wpaść na larpa w dniu 25.04.10. Niezmiernie nas tym ucieszycie, ale liczcie się z tym, że sami będziecie musieli sobie poszukać zajęcia podczas gry Wink

Pozdrawiamy,
Hubert
Cyel


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwato dnia Pon 22:12, 05 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:48, 07 Kwi 2010    Temat postu:

Rozmawiałem z szefem Cranka i potwierdziliśmy, że 25.04 jest terminem naszego larpa.

Do zobaczenia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:31, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Przepraszamy za opóźnienie w ustalaniu godziny larpa. Gra zacznie sie o 15 i potrwa do ok 19.30. Rzecz jasna prosimy o wcześniejsze przybycie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:57, 20 Kwi 2010    Temat postu:

UWAGA!!
Larp został przesunięty o godzinę! Rozpocznie się o 16 a potrwa do 20:30!!

Do zobaczenia na miejscu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:18, 29 Kwi 2010    Temat postu:

DRUGI LARP Z CYKLU "ZMIERZCH SMOCZEJ KRWI" ODBĘDZIE SIĘ W NIEDZIELĘ,16 MAJA, O GODZINIE 16, W KLUBIE "CRANK".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:31, 07 Cze 2010    Temat postu:

Gorąco zapraszamy na naszego następnego larpa z cyklu Zmierzch Smoczej Krwi.

Larp odbędzie się 20.06.10, ale już teraz przyjmujemy zgłoszenia od graczy, którzy zechcą wziąć w nim udział. Macie tutaj dwie możliwości:

1) jeżeli uważacie że Wasza postać znajdzie sobie na grze zajęcie, ponieważ macie mnóstwo spraw politycznych do załatwienia, albo wciąż nierozwiązany wątek z poprzedniego larpa, albo po prostu wolicie postawić na klimat postaci -po prostu napiszcie nam, że wpadniecie. Dzięki temu będziemy mogli powiązać z Waszymi postaciami wątki polityczne i wątki innych osób.

2) jeżeli zaś chcecie otrzymać wątek (albo nowy, jeśli już graliście w marcu, albo przychodzicie po raz pierwszy i chcielibyście jakiegoś questa) przyślijcie nam historię postaci. Jeśli pojawia się ona na larpie po raz pierwszy, wystarczy nam połówka A4 -nie przekraczajcie tego prosimy (Piszcie rzeczy istotne np. nienawidzę elfów, jestem gorącym wyznawcą smoczego kultu. Informacja że macie 5 braci i 7 sióstr o imionach: [...] - nie jest nam aż tak potrzebna)
Jeśli już graliście - doślijcie pierwotną historię wzbogaconą o to co wasza postać zdziałała na poprzednim spotkaniu na smoczej wyspie, ewentualnie w miesiącach, które upłynęły od tego czasu (czyli w rundach strategicznych 2 i 3). Na wątek macie szansę tylko, jeśli wymaganą historię otrzymamy do dnia 18.04.10 - wiecie, potrzebujemy czasu by to wszystko przetrawić.

Poza tym oczywiście możecie po prostu wpaść na larpa w dniu 20.06.10. Niezmiernie nas tym ucieszycie, ale liczcie się z tym, że sami będziecie musieli sobie poszukać zajęcia podczas gry

Do zobaczenia Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwato dnia Pon 21:31, 07 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:49, 08 Cze 2010    Temat postu:

Ah! Zapomniałbym - do 15 czerwca jest deadline na nadsyłanie postaci! Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin