Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Novigrad Rozkovów (Południowy)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amber
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:39, 21 Lut 2010    Temat postu: Novigrad Rozkovów (Południowy)

Stepy Novigradu to świat surowych ludzi i dzikiej magii. Zwykle spowite przez mgłę,
rzadko kiedy goszczą słońce. Płaska z pozoru jak stół kraina jest w istocie
labiryntem, w którym obcy niechybnie zgubi się i będzie błądzić do śmierci,
a kiedy umrze jego dusza, uwięziona na wieki, wydawać będzie jęki mylone z
zawodzeniem stepowego wiatru. Legendy i opowieści mówią nawet o ludziach,
którzy wyszli po setkach lat, dziwnie zmienieni, lub też w zupełnie innym miejscu niż weszli.

Novigrad jest amorficzny jak mgła.
Mieszkańcy Novigradu prowadzą koczowniczy tryb życia.
Nie ma miast, są warowne obozy zmieniające swoje położenie w zależności
od pory roku i zwierzyny. Szybkie przeniesienie dużych grup ludzi wraz z
dobytkiem nie stanowi problemu - od tego są oswojone mamuty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amber
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:48, 21 Lut 2010    Temat postu:

Gospodarka:
Novigradczycy zajmują się myślistwem i wojowaniem, niektórzy - rzemiosłem; nie parają się grzebaniem się w ziemi, ani po to by sadzić w niej bulwy, ani po to by wygrzebywać robale, czy kamienie. Hodowlą zajmują się w ograniczonym zakresie. Zdarzają się też kupcy wymieniający lokalne towary (skóry itp.) za dobra sprowadzane z odległych krain: metale, egzotyczną broń, dobra luksusowe, kobiety...

Zwierzyna jest źródłem pożywienia i surowców. Na stepie żyją rozmaite gatunki dzikich zwierząt: konie, mamuty, bizony, ... i potężne drapieżniki na nie polujące. Myślistwo jest podstawą gospodarki, zapewnia też podstawowe surowce do budowy schronień (długie i cienkie kości żebrowe nadają charakterystyczny zaokrąglony kształt novigradzkim namiotom) i produkcji broni (kły i pazury drapieżników są twardsze od stali).

Kultura:
Novigradzkie klany wędrują po stepie wiedzione przez przewodników, zwykle magów/szamanów (choć nie zawsze) umiejących odnaleźć drogę we mgle. Oprócz klanów w chramach zagubionych na stepie żyją mnisi/kapłani kultywujący religię/magię wywodzącą się ze Smoczego Kultu, lecz dziś, w skutek upływu czasu, bardzo odmienną od swojej pierwotnej postaci.

Społeczeństwo jest podzielone na klany wędrujące po stepie. Klan w zależności od wielkości żyje w jednym lub kilku obozach.

Raz do roku, na Święto Zjednoczenia reprezentanci klanów i ci ich członkowie, którzy mogą sobie na to pozwolić, przybywają do obozu chana. Przywożą ze sobą podarunki, które w istocie są podatkiem jaki mieszkańcy kraju składają swemu władcy. Każdy klan ma swoje podobne święto.

Władca:
Chan nie ma bezpośredniej władzy nad mieszkańcami Novigradu. Ma prawo żądać od nich posłuszeństwa w pewnych sprawach w innych pozostawiając im wolną rękę. To, w jakich może, a w jakich nie, bardzo zależy od autorytetu chana. Na pewno decyduje o wojnie i pokoju; zezwala lub nie na wyprawy poza obręb Novigradu. Mniej oczywista jest kontrola nad handlem (chan ma wpływ na to, z kim i czym dana grupa handluje, ale to nie on kupuje i nie on sprzedaje; zakres tego wpływu ten nie jest formalnie określony), czy podatki (patrz Święto Zjednoczenia). Władza chana ma też aspekt religijny, jako że chan jest potomkiem smoków.

Każdy klan ma swojego przywódcę, który pełni w obrębie swojego klanu analogiczną rolę jak chan.

Społeczeństwo:
Niewolników w zasadzie nie ma, bo w razie konfliktu mężczyzn się zabija, a kobiety bierze do haremu (novigradczycy uprawiają wielożeństwo). Nie ma klasy podległej (takiej jak chłopi), każdy człowiek może na własne życzenie odłączyć się od grupy i założyć nową. Oczywiście nadal należy do swojego klanu i podlega jego przywódcy. Oznacza to, że jeśli w jakimś obozie dojdzie do konfliktu, to cześć osób może się po prostu spakować i odjechać w mgłę. Odejście z obozu nie jest odejściem z klanu, nie jest buntem przeciwko władzy przywódcy klanu, a jedynie zmniejszeniem jej wpływu.

W Novigradzie nie ma dużego rozwarstwienia społecznego. Zarówno ziemia jak i żyjące na stepie dzikie zwierzęta są własnością wspólną, więc o pozycji społecznej nie decyduje dostęp do dóbr. Istotniejsza niż bogactwo jest charyzma. Wyznacznikiem statusu społecznego jest też liczba żon. Zdarzają się biedni mający wysoki status społeczny, zdarzają się też bogaci, a nie poważani, np. chciwi kupcy.

Pozycja kobiet:
Przeciętna mieszkanka Novigradu zajmuje się gospodarstwem domowym, często jest branką zdobytą siłą przez swojego aktualnego męża, czasem jest kupiona od handlarza. Ale zdarzają się też kobiety-wojowniczki, muszą jednak same wywalczyć
pozycję siłą swojego oręża.

Rasy:
Oprócz ludzi żyją tu też inne inteligentne rasy:­ powszechne są elfy, w górach występują krasnoludy. Spotyka się też inteligentne, a czasami też magiczne zwierzęta.

Historia:
Stary chan zginął w bitwie na przełęczy Przełęczy Szarej Mgły. Zdążył jednak przed śmiercią przekazać księciu Vladimirowi dziedzictwo smoczej krwi, czyniąc go tym samym chanem - jedynym władcą Novigradu.

Jedną z przyczyn klęski w bitwie była zdrada Siergieja Abramova. Przekonał on część klanów do rebelii. Ci którzy opuścili chana podczas wyprawy wojennej zostaną odłowieni jak zwierzęta i skończą wbici na pal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Nie 19:03, 21 Lut 2010    Temat postu:

Amber napisał:

Historia:
Stary chan zginął w bitwie na przełęczy Przełęczy Szarej Mgły. Zdążył jednak przed śmiercią przekazać księciu Vladimirowi dziedzictwo smoczej krwi, czyniąc go tym samym chanem - jedynym władcą Novigradu.

Jedną z przyczyn klęski w bitwie była zdrada Siergieja Abramova. Przekonał on część klanów do rebelii. Ci którzy opuścili chana podczas wyprawy wojennej zostaną odłowieni jak zwierzęta i skończą wbici na pal.


Przepraszam bardzo, że się wtrącam w nie swoim wątku, ale jedną z przyczyn klęski Illyrii we wspomnianej bitwie było właśnie przyjęcie jej na przełęczy, zanim miały szanse dotrzeć sojusznicze novigradzkie wojska. Skąd więc tam wojska novigradzkie i jakimż cudem mógł tam być i zginąć chan?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:51, 22 Lut 2010    Temat postu:

Śpieszę z wyjaśnieniem, że gdy Novigradczycy zorientowali się, że nie zdążą na przełęcz wysłali przodem najszybsze ze swoich wojsk i Novigradczycy (choc w mocno okrojonym skladzie) uczestniczyli w tej bitwie.
Na larpie opcja Sojusz + Przyjęcie bitwy w centrum Illyri była warta +3 (czyli bardzo dużo), a opcja Sojusz + Przełęcz była warta +1.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amber
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:20, 03 Mar 2010    Temat postu: Prowincje

40 Karasziganak
Spowity wieczną mgłą step.
Słynny z żyjących tutaj nomadów zdolnych okiełnać gigantyczne jaszczury i dosiadać ich jak rumaków.

41 Tylove
Spowity wieczną mgłą step.
Ludna, choć niezbyt bogata prowincja zamieszkana przez wojownicze klany.

42 Orlyne
Spowity wieczną mgłą step.
Pustkowie będące siedzibą kapłanów novigradzkiego odłamu Smoczego Kultu

43 Tarkov
Spowite wieczną mgłą moczary.
Siedziba chana i jego klanu, serce Novigradu.

44 Kałybań

Spowity wieczną mgłą step.
Z racji przygranicznego położenia i występowania wielu cennych gatunków zwierząt, bujnie rozwija się tu handel i rzemiosło.

45 Ozersk

Spowita wieczną mgłą puszcza.
Zarządcą prowincji jest Illyriański Mag, Magister Magii Klasycznej Filibus,
który uciekł ze zniszczonego państwa na dwór znanego mu władcy chana Vladymira Rozkova.
Z prowincji tej wywodzą sie doskonali Novigradzcy łucznicy oraz tajemniczy szamani znający ścieżki mgły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin