Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmierzch Smoczej Krwi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 59, 60, 61  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Picollo
Super Forumowicz



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Novigrad Północny

PostWysłany: Nie 10:16, 10 Sty 2010    Temat postu:

Ja chciałem tylko uściślić pewną nieprawidłowość, która pojawiła się w informacji o zakwalifikowanych królestwach. Novigrad Abramovów nie jest państwem zbuntowanym, tylko takim, które wyzwoliło się spod wpływów uzurpatora Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Nie 13:16, 10 Sty 2010    Temat postu:

Picollo napisał:
Ja chciałem tylko uściślić pewną nieprawidłowość, która pojawiła się w informacji o zakwalifikowanych królestwach. Novigrad Abramovów nie jest państwem zbuntowanym, tylko takim, które wyzwoliło się spod wpływów uzurpatora Very Happy


Nie no, oczywiście Smile . Ithirildor też nie jast podbitą Illyrią tylko Illyrią wyzwoloną spod tyranii rodu de Nymere... Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cichy
Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FELDUR

PostWysłany: Nie 16:37, 10 Sty 2010    Temat postu:

Co podbiłaś to podbiłaś.... ale Wody Zatoki są moje !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Picollo
Super Forumowicz



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Novigrad Północny

PostWysłany: Nie 17:29, 10 Sty 2010    Temat postu:

Ankalime napisał:

Nie no, oczywiście Smile . Ithirildor też nie jast podbitą Illyrią tylko Illyrią wyzwoloną spod tyranii rodu de Nymere... Razz


I z tegoż powodu liczę na wsparcie od bratniego narodu... rzynajmniej dyplomatyczne, w walce z uzurpatorem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:00, 10 Sty 2010    Temat postu:

Bardzo bym prosił, aby książe Rozkov skontaktował się ze mną na mój adres mail, bo ja nie mam do niego żadnego kontaktu.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:57, 10 Sty 2010    Temat postu:

Nie spodziewałem się że wygram casting. Tym bardziej dziękuję za uznanie.

Zanim jednak zacznę pisać ( czyli pewnie jutro ) mam kilka pytań do MG

1. Ukszałtowanie terenu. Na mapie nie ma pokazanych żadnych rzek , większych jezior itp. Zapewne każde z królestw chce takowe posiadać pozostaje więc pytanie na jakich zasadach można takowe dzieła natury mogą zostać umieszczone w królestwie. Np. małe królestwo dwie średnie rzeki i wielkie jezioro.
2. Fauna i flora. Zapewne każda kraina ma własny rodzaj roślin i zwierząt które nie występują w innej części kontynentu. Czy można tworzyć własne gatunki ( zapewne będę to nasze odpowiedniki , inaczej nazwane , choć nie chcę nikomu tutaj odebrać prawa do wyobraźni ).
3. Na pewno każde królewstwo będzie miało swoje tajemnice. Czy Mg po otrzymaniu opisu królestwa do zatwierdzenia ( zakładam że przed publikacją takowe będzie potrzebne ) wskażą władcy królestwa którym władcom muszą przekazać "taką a taką informację o swoim królestwie a którym nie" cz też zrobią to osobiście.
4. Handel, sojusze itp. Czy po opublikowaniu informacji o królestwach mamy zacząć układać się ww i podobnych nich kwesiach czy dopiero na pierwszym larpie.
5. Zaludnienie. Jakie są limity zaludnienia w zależności od wielkości królestwa.
6. Zasoby naturlane. Wiadomo że zasobem naturalnym w moim Państwie to drzewo , w innym śnieg Wink . Jak w takim razie mamy rozdzelić np. złóża rud żelaza.

I na koniec pytanie z innej beczki. Czy dopuszczacie możliwość wystąpienia jednostrzałowych BN-ów z danego królestwa. Mój znajomy się zaoferował wystąpić gościnnie w moich barwach Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Azgarth
Nowy forumowicz



Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 1:40, 11 Sty 2010    Temat postu:

Cóż, nominacja ta była dla mnie pewnym zaskoczeniem, zwłaszcza, że pomysł państwa i rasy opracowałem w ciągu kwadransu ;]. Zobaczymy jak teraz pójdzie dogadywanie szczegółów z MG...
W międzyczasie dołączam się do pytać Gwyna oraz zadam jedno dodatkowe. Może ja jestem ślepy, albo niepełnosprytny, ale gdzie jest ta mapa do której co i rusz są nawiązania? Chodzi o tą w sąsiednim temacie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:34, 11 Sty 2010    Temat postu:

Mapa całego kontynentu powinna pojawić się wkrótce. Będzie to wersja nieco surowa, na którą potem będziemy nanosić, trudne tereny ważne miasta i dzielić kraje na prowincje, ale już będziecie wiedzieli kto gdzie jest Wink

Co do Twoich pytań Gwynbleidd to:
1. Ukszałtowanie terenu. Na mapie nie ma pokazanych żadnych rzek , większych jezior itp. Zapewne każde z królestw chce takowe posiadać pozostaje więc pytanie na jakich zasadach można takowe dzieła natury mogą zostać umieszczone w królestwie. Np. małe królestwo dwie średnie rzeki i wielkie jezioro.
>Niedługo po pokazaniu Wam mapy damy zielone światło na opisywanie swoich królestw, jeśli chcesz stworzyć krainę jezior to nie ma sprawy. O ile oczywiście MG nie doszukają się w tym jakiejś próby metagamingu (super nieprzebyte jeziora otaczają moje królestwo, a zapomniałem wspomnieć, że moi ludzie to super żeglarze i chodzą po wodzie)

2. Fauna i flora. Zapewne każda kraina ma własny rodzaj roślin i zwierząt które nie występują w innej części kontynentu. Czy można tworzyć własne gatunki ( zapewne będę to nasze odpowiedniki , inaczej nazwane , choć nie chcę nikomu tutaj odebrać prawa do wyobraźni ).
Jak wyżej. Damy Wam z grubsza wolną rękę, ale jeśli w co drugim królestwie zaczną się pojawiać jednorożce (a mowa była że gramy w low fantasy), albo będą próby stworzenia super mega dzikich węży, a potem będziecie wcielać je do armii, to MG zabiorą marchewkę i wyciągną baseballa.

3. Na pewno każde królewstwo będzie miało swoje tajemnice. Czy Mg po otrzymaniu opisu królestwa do zatwierdzenia ( zakładam że przed publikacją takowe będzie potrzebne ) wskażą władcy królestwa którym władcom muszą przekazać "taką a taką informację o swoim królestwie a którym nie" cz też zrobią to osobiście.
>Jeśli chodzi o opis, królestwa to każde z Was będzie mogło założyć własny temat na forum. Tam opiszecie swoje królestwa, tak by opis ten był dostępny dla wszystkich. Następnie MG zatwierdzą, lub nie zgodzą się z opisem (wtedy mówimy o co chodzi gadamy z graczem jak to zmienić). Tajemnice królestw mogą być do nas wysłane na maila, ale nie chciałbym dostać informacji o tym, że macie gwiazdę śmierci ukrytą w górach. Więc nie przesadzajcie z tymi tajemnicami. Wink

4. Handel, sojusze itp. Czy po opublikowaniu informacji o królestwach mamy zacząć układać się ww i podobnych nich kwesiach czy dopiero na pierwszym larpie.
>Hasło: Start najpewniej padnie PRZED larpami. Ale dajcie nam jeszcze trochę czasu. Musimy ustalić najpierw jak wyglądają wasze królestwa i czym dysponują.

5. Zaludnienie. Jakie są limity zaludnienia w zależności od wielkości królestwa.
>To zależy. Jeszcze nie wiemy czy Ludność nie będzie parametrem prowincji, od którego będzie co nieco zależało.

6. Zasoby naturlane. Wiadomo że zasobem naturalnym w moim Państwie to drzewo , w innym śnieg Wink . Jak w takim razie mamy rozdzelić np. złóża rud żelaza.
>Tutaj też jeszcze nie mamy 100% pewności, czy chcemy by prowincje dawały szeroko pojęte Towary. Czy rozbić to na metal, drewno, kamień ect.

I na koniec pytanie z innej beczki. Czy dopuszczacie możliwość wystąpienia jednostrzałowych BN-ów z danego królestwa. Mój znajomy się zaoferował wystąpić gościnnie w moich barwach Very Happy
>Nie powinno być z tym problemu. Pod warunkiem, że to nie jest operator gwiazdy śmierci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Azgarth
Nowy forumowicz



Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Pon 20:21, 11 Sty 2010    Temat postu:

Ja mam pytanie dotyczące tych opisów i tajemnic - czy np. specjalne taktyki walki danej nacji są zaliczane do opisu (czyt. gramy w otwarte karty, "ja mam ekstra konnice ala husaria, ty masz łuczników, że legolas może buty czyścić"), czy też informujemy o tym tylko MG?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:40, 11 Sty 2010    Temat postu:

Możecie opisywać także militaria i my postaramy się by to jakoś mechanicznie uwzględnić, ale na pewno nie wszystko. Chcemy stworzyć prosty i dynamiczny system walki, a co najważniejsze zbalansowany. Generalnie plan miałem taki by każde królestwo posiadało 3 typy jednostek + 1 specjalny charakterystyczny dla niego (na który jest limit rekrutacji). Niestety bardzo boimy się z Cyelem, że nie damy rady zrównoważyć gry i że jeśli popełnimy jakiś błąd to ktoś go wyekspaatuje i mechanika zacznie przeszkadzać dobrej zabawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Azgarth
Nowy forumowicz



Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Wto 1:11, 12 Sty 2010    Temat postu:

Sęk w tym, że w o każdej bitwie decyduje nie tylko liczebność i wyszkolenie wojska, ale też rodzaj uzbrojenia, metody walki, morale, teren i mnóstwo innych dupereli, które ciężko jest zawrzeć w "prostym i dynamicznym" systemie.

Co do rodzaju jednostek to również mam pewne wątpliwości, czy aby nie będzie on krzywdzący w stosunku do jednych, a sprzyjający drugim. Odpowiedzią mogłoby być wprowadzenie większej ilości typów oddziałów i systemu priorytetów w stosunku do armii. Pomysł z "unikalną" jednostką bardzo mi się natomiast podoba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 2:07, 12 Sty 2010    Temat postu:

Kwato napisał:

>Jeśli chodzi o opis, królestwa to każde z Was będzie mogło założyć własny temat na forum. Tam opiszecie swoje królestwa, tak by opis ten był dostępny dla wszystkich. Następnie MG zatwierdzą, lub nie zgodzą się z opisem (wtedy mówimy o co chodzi gadamy z graczem jak to zmienić). Tajemnice królestw mogą być do nas wysłane na maila, ale nie chciałbym dostać informacji o tym, że macie gwiazdę śmierci ukrytą w górach. Więc nie przesadzajcie z tymi tajemnicami. Wink



W tym miejscu postulował bym o przyjęcie następującej zasady. Najpierw MG otrzymują opis królestwa na maila. Cenzurują go i ewentualnie przedstawiają do poprawy. Zatwierdzony przez MG opis ukazuje się na forum. A informacjami tajnymi MG mogą żąglować wedle własnego uznania i zdrowego rozsądku rzecz jasna.

Kwato napisał:

>Nie powinno być z tym problemu. Pod warunkiem, że to nie jest operator gwiazdy śmierci.

Nie, jest tylko operatorem boskiej koparki która daje +2 przy wykonywaniu wałów obronnych Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:12, 12 Sty 2010    Temat postu:

Azgarth napisał:
Sęk w tym, że w o każdej bitwie decyduje nie tylko liczebność i wyszkolenie wojska, ale też rodzaj uzbrojenia, metody walki, morale, teren i mnóstwo innych dupereli, które ciężko jest zawrzeć w "prostym i dynamicznym" systemie..


Decyduje w prawdziwym życiu, a nasz system ma być prosty i dynamiczny czyli nie brać tego zupełnie pod uwagę ;P

Azgarth napisał:
Co do rodzaju jednostek to również mam pewne wątpliwości, czy aby nie będzie on krzywdzący w stosunku do jednych, a sprzyjający drugim. Odpowiedzią mogłoby być wprowadzenie większej ilości typów oddziałów i systemu priorytetów w stosunku do armii. Pomysł z "unikalną" jednostką bardzo mi się natomiast podoba.


Im więcej jednostek i unikalnych zasad specjalnych, tym gorzej z równowagą gry -mówi Ci to gracz z 10letnim doświadczeniem turniejowym w Warhammer Fantasy Battle Wink Jak wszyscy mają dostęp do tych samych jednostek i zasad przynajmniej mają równy start.


Cytat:
I na koniec pytanie z innej beczki. Czy dopuszczacie możliwość wystąpienia jednostrzałowych BN-ów z danego królestwa. Mój znajomy się zaoferował wystąpić gościnnie w moich barwach


Patrz pierwszy post, fragment opisujący postacie z orszaku władcy Wink

Co do tajemnic zaś, to w planach mamy osobne zamknięte fora dla graczy z każdego królestwa - tam członkowie danej frakcji będą mogli sobie tajemniczo spiskować ze sobą bez obawy,że zajrzą tam wrogowie;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cyel dnia Wto 12:15, 12 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Wto 14:14, 12 Sty 2010    Temat postu:

Czy jest określony jakiś termin przesyłania opisów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:18, 12 Sty 2010    Temat postu:

Nie, najpierw musimy dojść do porozumienia odnośnie zasad rozpisywania królestw - bez np liczby przysługujących wam prowincji czy ich określonej zamożności/rozległości/zaludnienia/lojalności cięzko by wam było i tak je opisywać (np napiszesz że "północna prowincja Ithilirdoru jest bogata i gęsto zaludniona" a okaże się, że zabraknie Ci na to punktów)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 59, 60, 61  Następny
Strona 3 z 61

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin