Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Noc Ostrzy - Larp WFRP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Larpowy Hyde Park
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:51, 10 Mar 2011    Temat postu: Noc Ostrzy - Larp WFRP

Pośród drzew, stepów, gór hula zimowy wiatr. Na początku zeszłego tygodnia przestał padać śnieg co umożliwiło kontynuację podróży wielu podróżnym. Jednak w dalszym ciągu zima daje się we znaki przewoźnikom morskim i rzecznym. Woda zamarzła tam gdzie się tylko da. Kampanie przewoźnicze zaczynają odrabiać straty, które zostały spowodowane poprzedzającymi śnieżycami. Ale i tak w podróż wyruszają ci, którzy muszę jechać. Większość społeczeństwa woli nie ruszać się poza obręb swego mieszkania. Po traktach można spotkać mniej niż zwykle bandytów. Według niektórych ta pora roku jest idealna dla ruchów dla wyznawców chaosu, którzy bez większych obaw mogą przerzucać swoje siły w dowolne miejsca w Imperium. Ale Imperialne Oko nie śpi. W Wielkim Hrabstwie Midenlandu wykryto tajemnicze praktyki które szybko powiązano z bóstwami chaosu. Wykurzono wielu wyznawców chaosu z kryjówek, oraz schwytano żywcem Licha. Jak głoszą pogłoski wszystkimi zajęli się Łowcy Czarownic, ale co bardziej rezolutni mieszkańcy zaczynają spekulować, że Imperialne Oko wykorzysta Licha do swoich zadań. Ostatnie wydarzenia każą domniemywać że zwiększono zainteresowanie tym co dzieje się w Zimę. Zwłaszcza w Midenlandzie.

Dziś przypada Geheimnisnacht -Noc Tajemnicy. Kiedy dwa księżyce – Mannslieba i Morrslieba są w pełni nawet wilki boją się wyć po nocach. Ludzie obawiają się wyjść choćby do wychodka, a podróżuje w tę noc tylko ten kto faktycznie musi. Na tę noc praktycznie wszystkie pokoje są zajęte i zarezerwowane. Właściciele domów zamykają swe drzwi i okiennice na cztery spusty i nawet straż miejska niechętnie wychodzi na patrole. Bandyci pozostają w swych kryjówkach. Każdy wyczekuje pierwszych promieni słońca, tudzież świtu bez słonecznego promienia. Każdy chciałby, by ta noc skończyła się jak najszybciej. I tylko od czasu do czasu w różnych zakątkach Imperium słychać opowieści o zaginionych w tę noc.

Dziś Geheimnisnacht – idealna noc na kolejną edycję Nocy Ostrzy. Nikt nie będzie interesował się kto zaginął tej nocy. Nikt nie będzie interesował się co trup robił na dworze w taką noc. Nie będzie patroli, nie będzie przypadkowych podróżnych. Będzie tradycja bogatych przerzucona na biednych którzy chcą stać się bogatymi. Będzie tradycja czasów przed Sigmarowych, spaczona przez bogatych. Będzie lało się złoto niczym wino, a błysk stali rozświetli zaciemnione pomieszczenie. W tą noc, znów odważni będą się bawić. Będą bogacić się i tracić swe majątki. Dziś Geheimnisnacht – Noc Tajemnicy, a u nas Noc Ostrzy Bez zbędnej władzy i poborców podatkowych. Bez zbędnych świadków. Bez ciekawskich uszu, które usłyszą ostatnie tchnienie przegranego. Przyjdź „podróżniku” który nie bez przypadku znalazłeś się w tym miejscu. Przyjdź i wyjdź rankiem bogatszy lub krótszy o głowę...

--------------------------------------

TRADYCJA – NOC OSTRZY

Noc Ostrzy wywodzi się z czasów zanim narodził się Sigmar. Pierwotnie była to próba męstwa i umiejętności, które miał pokazać wszystkim zgromadzonym chłopak osiągający wiek dojrzały. Dzierżąc drewniany miecz stawał do walki ze starszymi i silniejszymi od siebie. Walczono zawsze do trzeciego trafienia. Ilość przeciwników zależała od widzi mi się wodza plemienia. Oczywiście młodzik niezależnie od wyniku i tak został przyjęty do męskiego grona. Z czasem tradycja zaczynała stawać się zabawą, ale to nastąpiło po zakończeniu Wojen Goblińskich. Ww. tradycja w późniejszych latach ewoluowała w wiejską tradycję w której chłopcy chcąc przypodobać się dziewuchom walczyli z sobą drewnianymi mieczami w blasku ognisk na łąkach lub polanach. Obecnie tradycja umiera. Jedni powiadają, że młodzież stała się bardziej rezolutna, pomysłowa. Inni, że to wina szlachty która spaczyła tradycję swoimi zakazami i zachowaniem. Jeszcze inni twierdzą że po prostu nadszedł jej czas i jak wszystko na tym świecie musi z niego zejść. Noc Ostrzy doczekała się wielu interpretacji w utworach bardów i organizatorów tego typu turniejów. Trzeba dodać: nie zawsze legalnych...

Cytat z „Przewodnika po Imperium” Tileańskiego Podróżnika Castello Indife

--------------------------------------

Akcja larpa dzieje się w Geheimnisnacht ( Noc Tajemnic ) przypadającą w miesiącu Vorhexen ( wymawiane Forr-hex-en ) dnia 20 tegoż miesiąca roku 2513. Miejscem akcji jest gospoda „Pod Gnijącym Wieprzkiem” położona na jednej z mniejszych dróg Midenlandu. Odległość pomiędzy dwoma najbliższymi miastami to ok. 1 dzień drogi. Do najbliższych wiosek, podróż piesza może zająć 2-3 godziny. Konna do 50 minut.

Data i miejsce larpa - 30.03 (środa) - godz. 17.30, Liceum im. Poniatowskiego


Powyższym tekstem mam zaszczyt zaprosić wszystkich chętnych na larp w świecie Warhammer Fantasy Role Play, którego akcja odbywać się będzie w pierwszej edycji systemu.

W tym miejscu pozwolę sobie nadmienić jedną rzecz. Larp jak już zauważyliście odbywa się w konwencji nielegalnego turnieju. Wiem że ostatni larp też był w takim kontekście ale proszę się nie obawiać. Ten jest ostatni.

Generalnie mam chęć ( i w założeniu ) prowadzić larpy cykliczne WFRP. Postacie, które tutaj ujrzycie, mogą kiedyś pojawić się na innym larpie acz fabuły mogą, ale nie muszą być z sobą powiązane. Postacie nie będą na stałe przypisane do konkretnego gracza. Jeśli ktoś nie będzie mógł uczestniczyć w innym larpie, a postać jest do niego przewidywana to zagra nią ktoś inny i ta osoba będzie posiadała informacje o tym co postać wcześniej zrobiła itp.
I istotna informacja. To co ugracie na larpie może mieć wpływ na dalsze losy Imperium i całego świata Razz
Oczywiście wszystko wyjdzie w praniu.

Głównym Mg i autorem materiałów larpa jestem Ja. Arius jest pomocniczym MG, a także pomysłodawcą kilku kwestii i pewnych poprawek w mechanice.


REGULAMIN LARPa:

1. Każdy gracz jest zobowiązany do zapoznania się z zasadami larpa i jego regulaminem.
2. Gracze mają obowiązek bezwzględnie stosować się do decyzji Mistrzów Gry.
3. Za szkody wyrządzone na osobie odpowiada osoba która wyrządziła szkody.
4. Za szkody wyrządzone na mieniu odpowiada osoba która wyrządziła szkody.
5. Mechanika larpa obowiązuje podczas całego larpa i jeśli w trakcie larpa zostanie wykryta nieścisłość w mechanice nie będzie ona zmieniona w trakcie larpa. ( MG może zniwelować nieścisłość pomiędzy ewentualnymi larpami ).
6. Głównym MG larpa jest Piotr Grzeszczak.
7. Wizja świata jest autorską wizją głównego MG. W związku z tym główny MG zastrzega sobie prawo do zmian w świecie gry które mogą być niezgodne z oficjalnymi lub autorskimi materiałami.
8. Uczestnictwo w larpie jest dobrowolne.
9. Uczestnictwo w larpie oznacza że gracz zapoznał się z regulaminem i zaakceptował powyższy regulamin własnoręcznym podpisem pod regulaminem.


Opłata za larpa wynosi :
- dla osób z Bractwa Ofensywa 3 złote
- dla osób spoza Bractwa Ofensywa 5 złotych

W cenie są min. skromne posiłki i napit

Zgłoszenie proszę przysyłać na Priva.



...
Podsumowując mój Panie. „Noc Ostrzy” z niewinnej zabawy stała się rzeźnią niewiniątek. Z formy wiejskiej zabawy , urosła do wielkopańskich zabaw gdzie młodzi ludzie głównie pochodzenia szlacheckiego zabijają i dają się zabić by pokazać kto jest najlepszy. To już nie nawet forma folkloru regionalnego, to jawne oddawanie czci Khorn-owi pod przykrywka hazardu i zepsutej ( dla nich dobrej zabawy ).
Z Wyrazami Szacunku, Wasz Uniżony Sługa,
Ulfred Korstes.

Fragment raportu dowódcy sektoru Middenhein Imperialnego Oka do swego przełożonego Diuka von Kirstlena.

--------------------------------------

„ ... 31119665551124213690140031185044771662213916620083213910208091003110136123605554194...”

Fragment szyfrogramu kultystów.

--------------------------------------

– Ja mówię Ci kuma, wtedy też był taki księżyc i wtedy też znaleziono w lesie młodego chłopca. Nagi był i rany miał od miecza.
Co też kuma opowiada, toż to była kobieta i nie była zasztyletowana tylko głowę miała wśród nóg złożoną...

Rozmowa dwóch bab na targu w Stonogh

--------------------------------------

- Dziś, gospoda pod Pękniętym Dzbanem, tylko pamiętaj, nie spóźnij się. Chcę byś widział całe widowisko. I weź z sobą kasę, można wiele wygrać.

Słowa zasłyszane przez żebraka kiedy dwóch mężczyzn mijało go w ciemnej uliczce

--------------------------------------

Szanowny ojcze. Mam już dość poniżania mojej godności i osoby. Słuchania , jaki to jestem nie wprawy szermierz. Dziś udowodnię Ci ile jestem wart. Przyjaciel powiedział mi że w pewnej gospodzie przy trakcie odbywać się będzie turniej szermierczy zwany „Nocą Ostrzy”. Zapewne poruszając się w kręgach szlacheckich doszły Cię słuchy o tym elitarnym turnieju. Zamierzam go wygrać by udowodnić Ci swoją wartość.

Twój Syn ( nie nieudacznik jak byś chciał )

Ps. Pieniądze które wygram w turnieju zamierzam przeznaczyć na spłatę swego długu wobec Twojej osoby. Tak więc odzyskasz wszelkie jadło i napitki jakie do tej pory zjadłem za Twoje pieniądze podczas kiedy „wychowywałeś mnie”.

List pożegnalny syna szampierza.

--------------------------------------

– Wiesz , jest taki turniej ale no ... nielegalny.
Jak to ?
Normalnie, paru kolesi chce udowodnić swoją wartość a reszta obstawia, tyle że to walka na śmierć i życie. No i, ten, tego... chodzą pogłoski że ten kto wejdzie może wyjść tylko jako zwycięzca lub martwy. No i... można... ten teges... zarobić. Obstawiając zakłady. Ponoć tylko kobiety puszczają wolno. Ale ja tam nikogo nie znam kto brał w tym udział.
Wiesz gdzie to się odbywa?
Przypadkiem wiem, mogę Cię tam zaprowadzić a raczej zarekomendować, wiesz, znam takiego jednego...

Rozmowa prowadzona ściszonym głosem przy narożnym stoliku w karczmie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Larpowy Hyde Park Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin