Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmierzch Smoczej Krwi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 59, 60, 61  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:58, 26 Sty 2010    Temat postu:

Za królestwa, które nam nie dostarczyły własnych mapek sami rozrysowaliśmy prowincje i nanieśliśmy jakieś geograficzne elementy. Nie rozdaliśmy jednak punktów na prowincje. Zrobimy to niedługo, ale dajemy władcom jeszcze trochę czasu by mogli zrobić to sami...

Przy opisie prowincji weźcie pod uwagę to co na niej postawiliśmy, gdyż to znajdzie się na mapie, którą zrobi Ryjówka.

Legenda:
Na zielono lasy
Na czarno góry i wzgórza (góry są zaostrzone Wink )
Niebieskie to moczary
Trawka to stepy
Kwadraty to miasta (Ten duży czarny kwadrat w Novigradzie Rozkovów, gdy jest podpisany, ale nie widać co to, to Tarkov-stolica Wink)

Przepraszamy wszystkich, których poczucie estetyki zostało nieodwracalnie skrzywione przez nasze dzieło. Wink



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwato dnia Wto 23:03, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cichy
Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FELDUR

PostWysłany: Wto 23:00, 26 Sty 2010    Temat postu:

a co ze stworzeniem postaci w orszaku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:03, 26 Sty 2010    Temat postu:

Orszak będzie tworzony gdy będziemy wiedzieli ile mamy postaci władców i kapitanów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cichy
Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FELDUR

PostWysłany: Wto 23:52, 26 Sty 2010    Temat postu:

To tak średnio wesoło bo mam w swojej drużynie 4 osoby i nie chciał bym im powiedzieć "sorry, miejsc zabrakło" Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Śro 0:14, 27 Sty 2010    Temat postu:

Właśnie dlatego jakiś czas wcześniej pytałam o orszak (ja mam w sumie 6 ochotników Wink )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:58, 27 Sty 2010    Temat postu:

Wiem ludziska. I naprawdę chciałbym aby każdy z Was miał swój wypaśny orszak, ale niestety praktyka wskazuje, że jeśli wpuścimy 100 osób to będziecie czekali w kolejkach aż mistrzowie gry was obsłużą.

Mamy kilka pomysłów jak rozwiązać problem z nadmiarem graczy, ale najpierw potrzebujemy wiedzieć ile osób chce grać, a do tego w pierwszej kolejności potrzebujemy władców i kapitanów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryjówka
Nowy forumowicz



Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:57, 27 Sty 2010    Temat postu:

No tak, ale np. ja nie chcę grac ani władcą ani kapitanów, tylko pobawić się jako luźna osoba w orszaku. Jeśli z orszakami będzie problem to trochę lipa : P

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:12, 27 Sty 2010    Temat postu:

Cóż, pewnych rzeczy nie przeskoczymy. Pierwsza z nich to miejscówka, w której nie wiem ilu zmieści się maksymalnie graczy, druga to fakt, że jest nas tylko dwóch do kontrolowania tego co się dzieje. Wprawdzie możemy spróbować pozwolić grze toczyć się swoim torem, ale z ostatnich larpów (na których było zaledwie dwadzieścia-kilka osób) wynika, że i tak w końcu masa graczy chce czegoś równocześnie od MG. A wtedy pretensja o niezałatwienie sprawy/niepanowanie nad chaosem spada nie na nadreprezentację graczy tylko na MG Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:22, 27 Sty 2010    Temat postu:

Jeśli chodzi o rozpiskę na Niedzielę to z przykrością stwierdzam że nie dam rady. Do Piątku do Poniedziałku siedzę w Norwegii a jutro będe się pakował. Jeśli to bardzo nie będzie wadzić to postaram się na Wtorek wszystko rozpisać.

Mam pytanie co do mapy. Czy będzie bardziej aktualna wersja ? Bo np. Ja też rozrysowałem swoją mapę ( w stanie takim a nie innym ) a mojego królestwa nie ma rozrysowanego. Mapę wysłałem wraz z rozpiską. Mapa nie dotrała?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:36, 27 Sty 2010    Temat postu:

Gwyn, mapa dotarła - nie ma strachu. Powyżej znajduje się mapy 3 królestw, które nie wysłały nam swojego podziału na prowincje. Ta mapa powyżej, jak i Twoja, a także wszystkie inne są obecnie u Ryjówki, która zaproponowała że stworzy nam śliczną mapkę Malkadoru.
Od razu uprzedzę że Ryjówka dostała tylko informacje jakie będą publicznie dostępne, więc żadnych sekretów Wam nie ukradnie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:21, 28 Sty 2010    Temat postu:

Dziwna trochę ta mechanika postaci...
Każdy sam powinien Sobie chyba rozdzielać statystyki, a tymczasem musimy liczyć na dobrą wolę władców...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:27, 28 Sty 2010    Temat postu:

E? Chyba czegoś nie zrozumiałeś... Każdy kapitan ma 16 punktów do rozdania. I sam może to zrobić.
Wiem chyba który akapit we wcześniejszym poście spowodował to nieporozumienie i go poprawiłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:12, 29 Sty 2010    Temat postu:

Tzn jest tak

Kapitanowie są mechanizmem w rękach władcy do grania na planszy strategicznej. Jeśli władca zechce może decydować za ich akcje na tejże mapie. Gracze reprezentujący kapitanów na larpie nie mogą tych decyzji zmieniać -oni TYLKO odgrywają kapitanów na larpie/w intrygowaniu na forum, gdzie statystyki i tak nie mają specjalnego znaczenia.

ale

Dobry władca raczej dopuści kapitanów do podejmowania decyzji, zarówno w kwestii współczynników jak i zadań które będzie im przydzielał podczas fazy streategicznej. Tak jest po prostu ciekawiej i zabawniej dla wszystkich.


PS: Kapitanowie Z ZASADY są lojalni wobec władcy i królestwa -dlatego zostali kapitanami. Oczywiście w miarę jak gra będzie postępować, może się to zmienić, ale NA STARCIE zakładamy że lojalność kapitanów jest pełna. Raz jeszcze powtórzę - Kapitan to przede wszystkim mechaniczne narzędzie w rękach władcy do wykonywania ruchów na planszy, to że część będzie odgrywana przez graczy na larpie to fajnie, ale nie jest to warunek istnienia kapitana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
K.
Nowy forumowicz



Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:26, 29 Sty 2010    Temat postu:

Ja jestem ciekawa jak to będzie wyglądać od strony kontaktów między graczami, odgrywania. Z tego co widzę, będzie to polegało na siedzeniu nad mapą i "przesuwanie żołnierzyków". Rozwiniecie to jak wy, drodzy MG, widzicie rozgrywkę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:38, 29 Sty 2010    Temat postu:

Ha, właśnie o tym pisałem jednemu z graczy w liście Smile

Cytat:
Wydaje mi się że zbyt dużą wagę nadajesz "strategicznej" części gry -to tylko pretekst do larpa który jest najważniejszą częścią Zmierzchu, w którym bynajmniej nie chodzi o to by "na mapie grać tak żeby wygrać!" I tak jako MG będziemy wpływać na sytuację na mapie strategicznej, a uwierz, nie dla Twojej domeny akurat mamy przygotowane najbardziej dołujące niespodzianki Wink Jeśli szukasz zbalansowanej gry strategicznej rynek gier planszowych oferuje wiele możliwości -Zmierzch Smoczej Krwi taką grą nie jest i nie będzie.

Na koniec nadmienię,że moją larpową rolą życia jest Orkonowa rola króla upadającego państwa, zmuszonego do upokarzających układów z wrogiem, pogardzanego przez żonę i klan... im bardziej postać ma pod górkę tym lepsza jest do odgrywania na larpie! Więc jeśli w grze zdecydujemy, że Twoją krainę pustoszą klęski żywiołowe -ciesz się, będziesz miał do odgrywania dramatyczną, tragiczną postać ! Very Happy


Co do interakcji to widzimy to tak:
1) mapa strategiczna i deklaracje tworzy tło polityczno-ekonomiczne które daje pretekst do wielku interakcji graczom powiązanym z politykom (władcom, ministrom itp - po tym jak zajęty był król na CIeniach nad Illyrią widać że władca sam nie ogarnie wszystkiego;))
2) Wątki fabularne ogólne od MG również będą swego rodzaju "questami" do rozwiązania wymagającymi współpracy niekoniecznie władców ale i (a może nawet głównie) innych uczestników larpa
3) postaciom spoza podstawowego kręgu decyzyjnego rozrzucimy wachlarz wątków osobistych by miały na larpie co robić prócz przejmowania się losem królestwa
4) jako że larp jest cykliczny pewne wątki wykształcą sie miedzy wami z waszej własnej inijatywy
5) na forum jako postacie będziecie mogli wypowiadać się na forach królestw, doradzając władcom, prosząc o wsparcie w rozwiązaniu osobistych wątków i po prostu klimacąc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 59, 60, 61  Następny
Strona 8 z 61

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin