Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Manewry wojsk
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amber
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:03, 16 Mar 2010    Temat postu: Manewry wojsk

Mam kilka pytan odnosnie mechaniki ruchow wojsk i zaopatrzenia.
Zalozmy ze mam 3 sasiadujace ze soba prowincje A,B,C zdolne utrzymac na swoim terenie po 3 oddzialy
1) co sie stanie gdy wysle 2 oddzialy z A do C i jednoczesnie wysle 2 oddzialy z B do C?
2) jak wyzej tylko w tym samym czasie C zostanie zaatakowana
3) jak wyzej tylko C jest wroga prowincja, ktora atakuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:34, 16 Mar 2010    Temat postu:

1) co sie stanie gdy wysle 2 oddzialy z A do C i jednoczesnie wysle 2 oddzialy z B do C?
>Jeśli nie starczy zaopatrzenia by wyżywić wszystkie oddziały w C to ruch jest niemożliwy. Jeśli w wypadku jakiegoś ruchu przymusowego (np. ucieczka z pola bitwy podczas której udało się zebrać dużo jednostek) wyjdzie, że na polu znajduje się więcej jednostek niż można, to MG albo je przestawią, albo jednostki pomrą z głodu.
A jeśli atakujesz pole wroga większą ilością oddziałów niż możesz mieć na polu to bitwa będzie wyglądać jak w zasadach. Ale po bitwie (zakładając że wygrasz) stanie tylko tyle jednostek na ile pozwala zaopatrzenie. Reszta cofnie się na pola z których przybyły.

2) jak wyżej tylko w tym samym czasie C zostanie zaatakowana
Jeśli po drodze, lub w punkcie docelowym spotykają się wojska różnych armii to dochodzi do bitwy. Ten przypadek też jest opisany w zasadach.

3) jak wyzej tylko C jest wroga prowincja, ktora atakuje
Na to odpowiedziałem w pierwszym Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amber
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:24, 16 Mar 2010    Temat postu:

Cytat:
Jeśli nie starczy zaopatrzenia by wyżywić wszystkie oddziały w C to ruch jest niemożliwy.

Czyli przed wykonaniem ruchow wojsk mg sprawdzaja czy po ich wykonaniu suma wojsk pozostajacych w prowincji i tych ktore do niej przyjda jest nie przekracza limitu zaopatrzenia.
Jesli przekracza to czesc deklaracji jest anulowana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:48, 16 Mar 2010    Temat postu:

Moglibyśmy sprawić, że wojsko dezerteruje lub umiera z głodu, ale chyba wolisz tą opcje? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amber
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:54, 16 Mar 2010    Temat postu:

Mozliwe by byly tez inne rozwiazania, np armie poruszaja sie zgodnie z deklaracjami, staczane sa bitwy, a nastepnie oddzialy, ktore nie moga sie wyzywic musza wyruszyc w droge powrotna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:38, 16 Mar 2010    Temat postu:

No tak. Ja mówiłem że wycofają się jednostki z pola C jeśli ono jest Twoje. A jeśli to pole jest atakujące to armie się łączą jak opisano to w zasadach. poniżej podam jeszcze 2 przykłady:

a) Limit 3. Z pola A idzie 1 jednostka na pole C. Z pola B idą 2 na pole C. Efektem czego armia licząca 3 jednostki atakuje na pole C. Co zostanie z tej armii stanie na podbitym polu C lub cofnie się z powrotem do prowincji z której przyszło.

b) Limit 3. Z pola A idą 2 jednostki na pole C. Z pola B idą 3 jednostki na pole C. Efektem czego armia licząca 3 jednostki atakuje pole C. A gdy skończy bitwę wchodzi tam armia z 2 jednostkami. Jeśli na polu są wrogie jednostki to jest kolejna bitwa. A jeśli nie ma wrogich jednostek, to oddziały uzupełniają amię na polu C do 3 jednostek i wracają się tam skąd przyszły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amber
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:01, 16 Mar 2010    Temat postu:

a dlaczego w przypadku a armie łączą sie przed bitwa a w przypadku b nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:26, 16 Mar 2010    Temat postu:

UWAGA! Zdaliśmy sobie przed chwilą sprawę, że nie dość precyzyjnie wyjaśniliśmy zasady związane z zaopatrzeniem i atakiem kilku armii, w związku z tym różne osoby różnie interpretują te zasady.

Zanim wyślemy Wam wytyczne do nowej rundy zamieścimy na forum i w zasadach klaryfikację, która mamy nadzieję sprawi, że wszyscy bez problemu ogarną zagadnienie.

Za utrudniania przepraszamy. Oczekujcie naszego posta niedługo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cichy
Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FELDUR

PostWysłany: Wto 22:18, 16 Mar 2010    Temat postu:

To ja zadam jeszcze jedno pytanie Razz

Jak MG zapatrują się na walki statek kontra prowincja nadmorska ?

tj. podpływam statkiem do prowincji którą chce zaatakować a na pokładzie mam bandę łuczników - czy łucznicy mogą strzelać ze statku jeszcze zanim zejdą na ląd ?

Ja to widział bym tak że łucznicy zanim wylądują na plaży najpierw strzelają z pokładów żeby zredukować/odstraszyć oddziały wroga.

Inną opcją jest używanie łuczników i statków w walkach morskich czy i tu można ich wykorzystać w jakiś sposób ? np. wpływając do portu i ostrzeliać wszystko na około jak Czarna Perła w Piratach z Karaibów Wink ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cichy dnia Wto 22:18, 16 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 22:32, 16 Mar 2010    Temat postu:

Wiec tak mając dwa ulepszenia Łucznicze oraz do statków sieje sie to przesadzone;p

To jak dla mnie było by niekorzystne bo wszak nie bez powodu statki same atakująRazz na 40% to przecież nie sam statek taranuje inny czy rzucają kamieniami z pokładu nr 1 na statek wroga. Tylko to właśnie oddziały łuczników, balist i abordażowe odzwierciedlają te 40%\

A jak wiadomo ponadto mechanika ma być uproszczeniem;p wiec niech statki tylko transportują oddziały bo tak to mogę uznać: to zanim wy podpłyniecie to chce 2 rundy darmowego strzelania wszak strzelam z klifów i gotowych do tego pozycyj wiec strzelam wcześniej;p od chyba pokazałem czemu to sensu nie ma by utrudniać mechanikę.(bo za moment będziemy stawiać na plażach wały przeciw statkowe by nikt nie mógł nam zrobic desantu)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:12, 16 Mar 2010    Temat postu:

A poza tym przy takich bonusach walka skończyła by się zanim jakikolwiek łucznik zostałby zabity...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:53, 17 Mar 2010    Temat postu:

Cichy napisał:
Ja to widział bym tak że łucznicy zanim wylądują na plaży najpierw strzelają z pokładów żeby zredukować/odstraszyć oddziały wroga.

Widzę to tak: jeśli ci łucznicy mają lądować, to nie maja czasu na strzelanie. Muszą zająć miejsce w szalupach, maja łuki i strzały owinięte w natłuszczone tkaniny etc. Przewożone oddziały raczej nie plączą się pod nogami załodze statków tylko grzecznie czekają na wysadzenie z okrętów.
Zapewne na statkach jest jakaś piechota morska/łucznicy będący częścią załogi i to oni strzelają. I liczą się w bitwach morskich i np dla tego statki wojenne atakują na 40% a nie na 10% Razz

Poza tym chyba nie każdy ma na plaży umocnienie z Normandii i kapitanowie raczej wysadzają desant tam, gdzie wroga nie ma. Ergo, gdyby nawet przewożeni łucznicy nie byli zajęci rzyganiem od choroby morskiej, nie przeszkadzaliby załodze i byliby w stanie strzelać celnie z chwiejącego się pokładu to raczej nie mieliby do kogo ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 9:54, 17 Mar 2010    Temat postu:

Właśnie. Okazało się, że są spławne rzeki.

Czy oddziały łuczników mogą zablokować spławne rzeki?

To znaczy, czy łucznicy stojący w prowincji przez którą przepływa rzeka mogą ostrzelać okręty nią płynące? Ogniste strzały i te sprawy. Łuk ma niby zasięg do 200-300 metrów. Rzeka może mieć tyle, ale... raczej nie ma, a jeśli nawet to okręty i tak płyną środkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Śro 10:03, 17 Mar 2010    Temat postu:

Sheverish napisał:
Właśnie. Okazało się, że są spławne rzeki.


Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:14, 17 Mar 2010    Temat postu:

Analogowa sytuacja do odparcia desantu czyli czy łucznicy mogą atakować okrety które z morza chcą dokonać desantu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin