Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmierzch Smoczej Krwi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 59, 60, 61  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ikrit
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:13, 11 Mar 2010    Temat postu:

Bardzo dobre ujecie tematu Picollo przyznaje;'p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:37, 11 Mar 2010    Temat postu:

Czy państwo może ogłosić neutralność ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:44, 11 Mar 2010    Temat postu:

Hmm... My tam nawet drewna nie mamy... Bida, sama skóra i kości:).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:54, 11 Mar 2010    Temat postu:

Gwynbleidd napisał:
Czy państwo może ogłosić neutralność ?

Może zawsze - niestety pytanie, czy będzie to respektowane Wink

Mechanicznie nie ma chyba przełożenia (mechanicznie nie ma opcji wypowiadania wojny nawet Wink ). Jeśli byłoby w ten sposób, że atak bez wypowiedzenia wojny turę wcześniej skutkowałby np. małą szansą na niepokoje we własnych prowincjach (część niezadowolonej szlachty której psuje to interesy, bo to było zawsze problemem z wojnami Razz) to atak na neutralne państwo mógłby mieć np. większa szanse na niepokój we własnych prowincjach ;]
Ach te formalne wypowiedzenia wojny, noty dyplomatyczne etc.... Brakuje mi ich ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:59, 11 Mar 2010    Temat postu:

Ale zawsze można to załatwić na larpie po prostu starając się zjednać sobie jak największą ilość państw, by w ten sposób unikać wojen i NIE SZPIEGOWAĆ KOGO POPADNIE...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Steus_Arios dnia Czw 22:00, 11 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:51, 11 Mar 2010    Temat postu:

Steus_Arios napisał:
[...] i NIE SZPIEGOWAĆ KOGO POPADNIE...


Bardzo się powstrzymywałem aby nie napisać że neutralność w wypadku państwa dysponującego gildią szpiegów to bardzo wygodna opcja...Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 6:55, 12 Mar 2010    Temat postu:

No, chyba, że trafi się kogoś lepszego od siebie, kto tych szpiegów wykrywa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Picollo
Super Forumowicz



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Novigrad Północny

PostWysłany: Pią 8:24, 12 Mar 2010    Temat postu:

Finnegan napisał:
Gwynbleidd napisał:
Czy państwo może ogłosić neutralność ?

Może zawsze - niestety pytanie, czy będzie to respektowane Wink

Mechanicznie nie ma chyba przełożenia (mechanicznie nie ma opcji wypowiadania wojny nawet Wink ). Jeśli byłoby w ten sposób, że atak bez wypowiedzenia wojny turę wcześniej skutkowałby np. małą szansą na niepokoje we własnych prowincjach (część niezadowolonej szlachty której psuje to interesy, bo to było zawsze problemem z wojnami Razz) to atak na neutralne państwo mógłby mieć np. większa szanse na niepokój we własnych prowincjach ;]
Ach te formalne wypowiedzenia wojny, noty dyplomatyczne etc.... Brakuje mi ich ;]



>>> Dodajmy jeszcze casus belli, który by te szanse na niepokoje anulował (bo mamy święte prawo wypowiedzieć tę wojnę, stwórzmy mechanikę zawiązywania, rozwiązywania, zrywania i negocjowania sojuszy, koniecznie uwzględniając casus foederis. Wymyślimy coś jeszcze? Pewnie, że wymyślimy, tylko po co? Tak, wiem, sam zacząłem rzucać propozycje zmian w zasadach, ale MG powiedzieli: Na razie zasad nie ruszajmy, więc nie ruszajmy. Neutralność zawsze można ogłosić, tak samo jak uchwałę o małżeństwach osób homoseksualnych. W warstwie fabularnej będzie to uwzględniane, ale po co przełożenie na mechanikę?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Picollo dnia Pią 8:26, 12 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:00, 12 Mar 2010    Temat postu:

Słowa Picollo są słowami mądrości. Wiele kwestii fabularnych można rozwiązać operując już istniejącą mechaniką (np zawierając umowy z różnorodnymi warunkami i konsekwencjami ich niewypełnienia) albo po prostu pozostawić w warstwie czysto fabularnej (która może mieć mechaniczne konsekwencje -obraziliście naszych posłów=zrywamy umowę handlową etc)


Jeszcz jedna ważna sprawa, by uniknąć dalszych pytań w tej kwestii :

Wszyscy poznacie swoje specjalne wątki, kontrakty handlowe, głosowane Słowa Wyroczni dopiero w niedzielę, bezpośrednio przed larpem.

Bierze się to z prostego powodu -znając te rzeczy zawczasu wszystko ugadalibyście sobie via forum, a na larp przyszli tylko podać sobie ręce i wypić piwo Wink My chcemy by larp był sercem gry, dlatego musimy zostawić pewne rzeczy tak by dały się przeprowadzić i sfinalizować tylko podczas spotkania w cztery (lub więcej) oczu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cyel dnia Pią 12:36, 12 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 12:40, 12 Mar 2010    Temat postu:

Mam propozycje by w tematach nacji pojawiły sie również imiona ważnych person świata.... Np jak to zrobiła Ankalime. Wiecie my sie w większości znamy na wzajem....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:40, 12 Mar 2010    Temat postu:

Picollo napisał:
Wymyślimy coś jeszcze? Pewnie, że wymyślimy, tylko po co? Tak, wiem, sam zacząłem rzucać propozycje zmian w zasadach, ale MG powiedzieli: Na razie zasad nie ruszajmy, więc nie ruszajmy.

Nie zauważyłem, żebym w tej kwestii chciał je ruszać... Rolling Eyes
Napisałem tylko, że brak mi wypowiedzeń wojny z czysto fabularnego punktu widzenia, bo bardziej opłaca się teraz metodą nowożytną kopnąć wroga z zaskoczenia, niż formalnie jak to było zwykle przyjęte, ogłosić wojnę, nawet w tej samej turze w której wkroczyliśmy na czyjś teren, żeby formalnościom stało się zadość...;] Pokazały to ostatnie wydarzenia (i nie, nie mówię o obu Novigradach, które maja święte prawo prać się jak chcą i kiedy chcą bo niejako startowały w stanie wojny Wink ).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Finnegan dnia Pią 12:42, 12 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:57, 12 Mar 2010    Temat postu:

ikrit napisał:
Mam propozycje by w tematach nacji pojawiły sie również imiona ważnych person świata.... Np jak to zrobiła Ankalime. Wiecie my sie w większości znamy na wzajem....



TAK TAK TAK I PO STOKROĆ TAK!!!

Prosiłem o to parę razy, ale większość graczy jakby to z lekka olała ;] w niektórych przypadkach faktycznie nie wiecie jeszcze z kim dokładnie gracie, ale najczęściej macie już przecież te dane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:57, 12 Mar 2010    Temat postu:

[Cichutko wychodzi aby dodać opis postaci... Mr. Green ]

A tak serio, to sam nadal czekam na info od współgraczy z mojego orszaku ;]
Ale podstawowe info o swojej postaci dziś zamieszczę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Finnegan dnia Pią 13:04, 12 Mar 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:17, 12 Mar 2010    Temat postu:

Ewentualnie czy mistrzowie gry mogli by sporządzić taka notkę do wglądu przed larpem?

Wiecie spis postaci i imię/ksywa gracza;p(bo nie wierze by jakoś by tyle nacji nagle napisało o tym w przeciągu dnia...;p)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ikrit dnia Pią 13:19, 12 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Pią 13:24, 12 Mar 2010    Temat postu:

Finnegan napisał:

Napisałem tylko, że brak mi wypowiedzeń wojny z czysto fabularnego punktu widzenia, bo bardziej opłaca się teraz metodą nowożytną kopnąć wroga z zaskoczenia, niż formalnie jak to było zwykle przyjęte, ogłosić wojnę, nawet w tej samej turze w której wkroczyliśmy na czyjś teren, żeby formalnościom stało się zadość...;] Pokazały to ostatnie wydarzenia (i nie, nie mówię o obu Novigradach, które maja święte prawo prać się jak chcą i kiedy chcą bo niejako startowały w stanie wojny Wink ).


Pewnie zatem chodzi o nas (uderz w stół... Razz ). Ale wiesz, my, robiąc tu za barbarzyńców, nie bawimy sie w te wasze cywilizowane gierki - jakies turnieje, wypowiedzenia wojny... Twisted Evil - to też kwestia naszego fabularnego wczucia sie w klimat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ankalime dnia Pią 13:25, 12 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 59, 60, 61  Następny
Strona 19 z 61

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin