Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmierzch Smoczej Krwi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 59, 60, 61  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Picollo
Super Forumowicz



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Novigrad Północny

PostWysłany: Wto 14:54, 12 Sty 2010    Temat postu:

Azgarth napisał:

Co do rodzaju jednostek to również mam pewne wątpliwości, czy aby nie będzie on krzywdzący w stosunku do jednych, a sprzyjający drugim. Odpowiedzią mogłoby być wprowadzenie większej ilości typów oddziałów i systemu priorytetów w stosunku do armii. Pomysł z "unikalną" jednostką bardzo mi się natomiast podoba.


Czy podstawowych jednostek nie można zrobić na zasadzie kamień/papier/ nożyce?
łucznik bije piechotę, piechota kawalerię, kawaleria łuczników, a specjalne oddziały liczą się podwójnie?

Cytat:
Co do tajemnic zaś, to w planach mamy osobne zamknięte fora dla graczy z każdego królestwa - tam członkowie danej frakcji będą mogli sobie tajemniczo spiskować ze sobą bez obawy,że zajrzą tam wrogowie;)

Bardzo fajny pomysł. A może jeszcze dodać każdemu państwu swój kolor, tak jak zaznacza się moderatorów, czy coś takiego?

Cytat:
Nie, najpierw musimy dojść do porozumienia odnośnie zasad rozpisywania królestw - bez np liczby przysługujących wam prowincji czy ich określonej zamożności/rozległości/zaludnienia/lojalności cięzko by wam było i tak je opisywać (np napiszesz że "północna prowincja Ithilirdoru jest bogata i gęsto zaludniona" a okaże się, że zabraknie Ci na to punktów)


Czyli w zasadzie czekamy teraz na zasady i mapę?
I na pozwolenie MG na produkcję Gwiazd Śmierci (bez tego cała koncepcja mojego państwa się wali Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:26, 12 Sty 2010    Temat postu:

Picollo napisał:


Czy podstawowych jednostek nie można zrobić na zasadzie kamień/papier/ nożyce?
łucznik bije piechotę, piechota kawalerię, kawaleria łuczników...



Dokładnie takie mieliśmy pierwotne założenie, jednakże jego implementacja okazała się być kłopotliwa i nastręcza pewne problemy . Prawdopodobnie jednak ten element pojawi się jakoś w grze.

Picollo napisał:

Bardzo fajny pomysł. A może jeszcze dodać każdemu państwu swój kolor, tak jak zaznacza się moderatorów, czy coś takiego?



Ja nie wiem -Hubert rządzi forum. Zawsze macie za to np opcje by w waszym podpisie/avatarze pokazywała sie flaga czy też herb waszego królestwa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:53, 12 Sty 2010    Temat postu:

A tak... zapomniałem że z graczami nie podzieliliśmy się jeszcze pomysłem na osobne fora. Wyglądać dokładnie będzie to tak:

-To forum będzie wspólne do ogólnych dyskusji i publicznych deklaracji. Tutaj zamieścimy także opis wszystkich królestw, mapkę i zasady.

-Dodatkowo każda frakcja ma osobne forum. Tam możecie wpisać wszystkie tajemnice i poufnie rozważać Wasze posunięcia. Od strony technicznej wygląda to tak, że np. Forum Tyberi zostanie przez mnie zamknięte. Następnie stworzę Grupę "Tyberia" do której wrzucę użytkowników z tej frakcji. Następnie Grupa dostanie prawo wchodzenia do Forum Tyberia.

-Aby sprawdzić kto znajduje się w danej grupie wystarczy skorzystać z opcji pod tytułem forum. Niemniej aby od razu wiedzieć kto jest kto proponuję by każda frakcja miała swój podpis. Puśćcie wole fantazji. Może flaga? Może jakiś fajny obraz z napisem państwa? Z pewnością wymyślicie coś fajnego. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Azgarth
Nowy forumowicz



Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: się biorą dzieci?

PostWysłany: Wto 19:17, 12 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
Decyduje w prawdziwym życiu, a nasz system ma być prosty i dynamiczny czyli nie brać tego zupełnie pod uwagę ;P


Taa, tyle, że kwestie które wymieniłem są w bitwach kluczowe. W innym przypadku wyjdą z tego "Plemiona" w wersji LARP.

Cytat:
Im więcej jednostek i unikalnych zasad specjalnych, tym gorzej z równowagą gry -mówi Ci to gracz z 10letnim doświadczeniem turniejowym w Warhammer Fantasy Battle Wink Jak wszyscy mają dostęp do tych samych jednostek i zasad przynajmniej mają równy start.


Nie mam po prawdzie tak ogromnego doświadczenia w grach bitewnych, ale sporo grywam w strategie na Piecu. I biorąc na tapetę choćby legendarnego Starcrafta jasno widać, że wielkie zróżnicowanie jednostek wcale nie przeszkadza równowadze gry.

Cytat:
Czy podstawowych jednostek nie można zrobić na zasadzie kamień/papier/ nożyce?
łucznik bije piechotę, piechota kawalerię, kawaleria łuczników, a specjalne oddziały liczą się podwójnie?


To co już powiedziałem na początku posta. "Plemiona".

Cytat:
Aby sprawdzić kto znajduje się w danej grupie wystarczy skorzystać z opcji pod tytułem forum. Niemniej aby od razu wiedzieć kto jest kto proponuję by każda frakcja miała swój podpis. Puśćcie wole fantazji. Może flaga? Może jakiś fajny obraz z napisem państwa? Z pewnością wymyślicie coś fajnego.


Nie lepszym pomysłem byłoby po prostu ustawienie opcji "tytułu" (które niektórzy mają) dla rang poszczególnych członków (szefowie zgłosili by listy) oraz kolorów nicków?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cichy
Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FELDUR

PostWysłany: Wto 19:38, 12 Sty 2010    Temat postu:

TO i ja się wypowiem

Rozumiem potrzebę detali ale jeśli będzie tyle czynników wpływających na rozgrywkę to nie tylko gracze ale i MG mogą się pogubić a nie o to chodzi prawda ? System gry powinien być jasny i przejrzysty a co za tym idzie prosty do granic możliwości.
W tym wypadku rozumiem że te 3 typy podstawowych jednostek robią swoje natomiast ten jeden specjalny typ jest w stanie przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę.

Fakt faktem ze system ala Papier, kamień... troszkę wydaje się dziwny bo jeżeli ktoś na mnie przykładowo napadnie i zwiadowcy donoszą mi ze przysłał piechotę ? to ja wysyłam łuczników i po sprawie. obronić się mogą tylko np. konnicą ale jeśli moi łucznicy są na wzniesieniu to wysiekaja i konnice ... problemem tutaj jest zbalansowanie jednostek które gracze będą mieli pod swoja komendą.

Osobiście nie jestem ani za metodą 1000-współczynników ani "ci biją tamtych a tamci z kolei innych". Szczerze przyznam ze nie mam dobrego pomysłu który mógłby pomóc w rozwiązaniu tego sporu. Jedyne co mi się nasuwa na myśl to może zrobić danej jednostce statystyki 1-3 które określają jak silna jest i w prosty sposób da się je przeliczyć z jednostkami przeciwnika.

np. wysyłam 100 łuczników z siłą 2, zasięgiem 5 i życiem 1 (100x2 : 100x1 : nie wiem jak zasięg przeliczyć Sad ) i wiem ze zadają łącznie 200 obrażeń ale przyjąć mogą zaledwie 100, konnica np. może zadawać 500 więc zmiotą łuczników jak dojadą ale mogą nie dojechać jeśli łuczników będzie więcej. - To taki prosty pomysł "na teraz"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:16, 12 Sty 2010    Temat postu:

Nie mam po prawdzie tak ogromnego doświadczenia w grach bitewnych, ale sporo grywam w strategie na Piecu. I biorąc na tapetę choćby legendarnego Starcrafta jasno widać, że wielkie zróżnicowanie jednostek wcale nie przeszkadza równowadze gry.
>Mowa o tej grze która była robiona za miliony dolarów, przez setki osób dla międzynarodowego koncernu z latami doświadczeń i milionami potencjalnych klientów?
Jasne. Ja i Cyel bierzemy się do roboty Wink

Nie lepszym pomysłem byłoby po prostu ustawienie opcji "tytułu" (które niektórzy mają) dla rang poszczególnych członków (szefowie zgłosili by listy) oraz kolorów nicków?
>Kolorów na tym forum nie da się ustawić. A Rangi mogę zrobić, ale uważam, że podpisy są ładniejsze i bardziej czytelne. Koniec końców jest mi to ryba. Jeśli będziecie chcieli podpisy dostaniecie podpisy, jeśli rangi będą rangi. To i tak jest informacja dla Was.

Rozumiem potrzebę detali ale jeśli będzie tyle czynników wpływających na rozgrywkę to nie tylko gracze ale i MG mogą się pogubić a nie o to chodzi prawda ? System gry powinien być jasny i przejrzysty a co za tym idzie prosty do granic możliwości.
>Myślę że z Cyelem znaleźliśmy sposób jak stworzyć elegancki system zarówno walki jak i ekonomii, który choć nieskomplikowany będzie dawał odpowiednie możliwości. Jak to mówią fachowcy "Będzie Pan zadowolony" Wink Mam nadzieję, że niedługo będziecie mogli zerknąć na zasady i sami się o tym przekonać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:02, 12 Sty 2010    Temat postu:

Kwato napisał:
Nie mam po prawdzie tak ogromnego doświadczenia w grach bitewnych, ale sporo grywam w strategie na Piecu. I biorąc na tapetę choćby legendarnego Starcrafta jasno widać, że wielkie zróżnicowanie jednostek wcale nie przeszkadza równowadze gry.
>Mowa o tej grze która była robiona za miliony dolarów, przez setki osób dla międzynarodowego koncernu z latami doświadczeń i milionami potencjalnych klientów?
Wink


Tak, to chyba właśnie ta gra. Która na dodatek po wyjściu regularnie otrzymywała patche modyfikujące statystyki i koszty jednostek, które okazały się niezbalansowane Wink

Cytat:
...wyjdą z tego "Plemiona" w wersji LARP.


Tak, tak , tak! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cyel dnia Wto 21:03, 12 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:48, 13 Sty 2010    Temat postu:

No i z grubsza mamy wszystko co jest nam potrzebne do startu gry. Wink Jeszcze dziś (środa) powinna ukazać się mapka, a zaraz za nią systematycznie powiemy Wam jak tworzyć postacie i królestwa. Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwato dnia Śro 1:48, 13 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:49, 13 Sty 2010    Temat postu:

Czekam z niecierpliwością gdyż już mnie nosi od chęci pisania Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:26, 13 Sty 2010    Temat postu:

Na tą chwilę wszyscy czekali... Oto Malkador!


MG czekają jeszcze na to aż ostatnie królestwa odpiszą nam w sprawie priorytetów i przechodzimy do następnego etapu Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwato dnia Śro 11:29, 13 Sty 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Picollo
Super Forumowicz



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Novigrad Północny

PostWysłany: Śro 16:35, 13 Sty 2010    Temat postu:

Brawo, bardzo fajna mapa. I okazuje się, że jest aż sześciu potencjalnych kandydatów do przeprowadzenia rozbioru Novigradu południowego... eeee... znaczy Novigrad Południowy ma aż sześciu sąsiadów Very Happy
A Nowa Illyria strasznie jakaś duża jest.
Tak tak, Kresy Wschodnie też pozdrawiam (jak wszyscy sąsiedzi, to wszyscy Very Happy )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:06, 13 Sty 2010    Temat postu:

A Ja jestem szczerze zaskoczony tym że dostałem dostęp do morza. Wszak w Cv pisałem o rybołustwie ale chodziło mi o łowienie ryb w rzekach jeziorach. Ale spoko, Stan na wysokości zadania Very Happy

Widząc mapę mam następne pytania

1. Czy ląd można opłynąć?
2. Jak ma się kwestia podziału wód terytorialnych?
3. Skoro mam dostęp do morza to czy moja kraina może mieć port i własną flotę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:16, 13 Sty 2010    Temat postu:

Dokładnie Wink "A kogo damy przy morzu?" "W sumie to Ci pisali, coś o rybołówstwie" I bam. Dostęp do morza ;D

1.Czy ląd można opłynąć?
Nie. Z jednego morza nie da się przeskoczyć na drugie

2. Jak ma się kwestia podziału wód terytorialnych?
Jak się ugadacie. Woda nie daje nic poza możliwością szybkiego przerzucania jednostek. (szczegóły w zasadach). Jeśli nacja dostanie statki na starcie będzie mogła je umieścić jak chce na polach morskich bezpośrednio sąsiadujących z Waszm lądem. Ponieważ podejrzewam że pytanie odnosi się do pobliskiej Tobie zatoki powiem, że pewnie przedzielimy ją na pół, albo komuś dostanie się cała w prezencie od MG Wink

3. Skoro mam dostęp do morza to czy moja kraina może mieć port i własną flotę
Tak. Będzie można budować własną flotę. Szczegóły w swoim czasie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cichy
Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: FELDUR

PostWysłany: Śro 19:32, 13 Sty 2010    Temat postu:

1# to jak ja będę siał terror i zniszczenie skoro zamkniecie moją flotę w wannie Sad ?

2# wszelkie wody po lewej stronie mapy są moje !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:15, 13 Sty 2010    Temat postu:

Zawsze możesz opłynąć świat z drugiej strony ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 59, 60, 61  Następny
Strona 4 z 61

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin