Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmierzch Smoczej Krwi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 59, 60, 61  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwynbleidd
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:49, 02 Mar 2010    Temat postu:

Też podpisuję się podttym że zasady to kawał dobrej roboty.

Mam pytanie co do szpiegostwa.

Rozumiem że dowolny bohater ( w sensie kapitan , nie związany z szpiegostwem , a i nawet sam władca jeśli ma taką ochotę ) może zająć się organizacją akcji wywiadowczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:16, 02 Mar 2010    Temat postu:

Ja to przeczytałam, gorzej ze zrozumieniem właśnie - jako, ze kłóciło sie to z cytatem podanym przez Ikrita powyżej - tak, że nie zrozumiałam, czy chodzi o to, że dowolną ilość na jednym polu, czy że w dowolnej ilości prowincji (po jednym na pole)....
>Zmieniłem na "Ponadto może on wybudować dowolną ilość budynków w prowincji w której się znajduje w ciągu jednej rundy." Mam nadzieję, że teraz wszystko jest jasne.

hm... mam zatem nadzieję, że przed "kawaleria" mozna dodać przymiotnik "gryfia"...? ;P
>hehe Wink Niestety sławna Illyriańska kawaleria dokonała żywota na Przełęczy Szarej Mgły. Malkador już nigdy więcej nie ujrzy widoku ich rozpostartych skrzydeł na błękitnym niebie.

Rozumiem że dowolny bohater ( w sensie kapitan , nie związany z szpiegostwem , a i nawet sam władca jeśli ma taką ochotę ) może zająć się organizacją akcji wywiadowczej.
>Nie rozumiem pytania... noo każdy może się podjąć wyjechania do 2 kraju i zorganizowania akcji wywiadowczej.


Może w ogóle zmienić na "świątynia". Zdaje się, że niemal każde królestwo ma swoja własna religię... Ja też wolałabym Święty Gaj niż Świątynię Smoków...
>Dostaliśmy z Cyelem z 4 pytania o to samo. I oto nasza odpowiedź: Dobrze, róbcie sobie świątynie Waszych wiar Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:30, 02 Mar 2010    Temat postu:

Były pytania o spławne rzeki. Zdecydowaliśmy, że nie ma spławnych rzek. Statki można budować tylko na prowincjach stykających się z morzem.

W zasadach nieco uściśliłem jak działa budowanie w porcie i dodałem kilka redakcyjnych poprawek to tu to tam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Wto 17:45, 02 Mar 2010    Temat postu:

Ja jeszcze proszę o wyjaśnienie czy można podczas jednej tury przesunąć wojsko między prowincjami stykającymi się "narożnikowo" Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Wto 18:07, 02 Mar 2010    Temat postu:

Kwato napisał:

>hehe Wink Niestety sławna Illyriańska kawaleria dokonała żywota na Przełęczy Szarej Mgły.


Illyriańska owszem, ale jako że:

Ankalime napisał:

 Prowincja 11:
Nazwa: Thorawaith
Opis ogólny: To w dużej mierze górzysta i zalesiona kraina. Słynie z tego, że w jej górach żyją gryfy – te magiczne stworzenia, z których tworzono słynną illyriańską gryfią kawalerię, jak również wiele innych zwierząt. Ponadto znajdują się tu kopalnie srebra. Ludność to głównie myśliwi i górnicy, choć na południu kraina przechodzi w tereny rolnicze. Największym ośrodkiem prowincji jest Thorawost – Gryfia Twierdza.



Mamy gryfy, więc stworzymy Ithirildoriańską Gryfią Kawalerię Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:55, 02 Mar 2010    Temat postu:

Będzie trzeba;p

Tak w ogole mój kapitan pyta kiedy zaklecia będą rozdawane?(wiem, że pisaliście, że dziś ale mniej wiecej)

I co w sprawie moich wiad?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:05, 02 Mar 2010    Temat postu:

Ja jeszcze proszę o wyjaśnienie czy można podczas jednej tury przesunąć wojsko między prowincjami stykającymi się "narożnikowo"
>Ahhh tak.Dziwny kształt niektórych prowincji i pól morskich to część naszej polityki "prowincje nie stykają się narożnikami", która miała na celu anulowanie podobnych pytań. Niestety przeoczyliśmy to w przypadku prowincji 10 i przesuniemy jej południową granicę nieco bardziej na południe, żeby wszystko było jasne. Wink

Tak w ogole mój kapitan pyta kiedy zaklecia będą rozdawane?(wiem, że pisaliście, że dziś ale mniej wiecej)
>Aż tak Ci śpieszno? To nie zadawaj takich pytań. Wink Bo mam gotowe czary i chce je wysłać, ale zamiast tego piszę to zdanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwato dnia Śro 1:59, 03 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:52, 02 Mar 2010    Temat postu:

Czary poszły Wink
Wydarzenie nieco powinno być dziś wieczorem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:16, 02 Mar 2010    Temat postu:

Wydarzenie poszło. Znajduje się w temacie z zasadami. I kochani gracze tym sposobem macie już wszystko. Wink

Pamiętajcie że na deklaracje oczekujemy do niedzieli włącznie. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Śro 1:08, 03 Mar 2010    Temat postu:

To pewnie jest oczywiste, ale jednak spytam - jeśli królestwo zdecyduje się na udział w turnieju, to bohatera, który nań wyrusza, nie umieszczamy już w żadnej z naszych prowincji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:57, 03 Mar 2010    Temat postu:

Jak napisano w Wydarzeniu, wymaga ono poświęcenia akcji bohatera (lub bohaterów - nigdzie nie piszę, że ma jechać tylko 1). A że bohater ma 1 akcję na rundę to już nic w tej rundzie zrobić nie zdoła.

Natomiast co do obecności bohatera, to znajduje się on na mapie - w Tyberii. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arius
Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imperium Umbaru

PostWysłany: Śro 9:03, 03 Mar 2010    Temat postu:

Czy przypadkiem Kawaleria / Rycerstwo nie są zbyt potężni, jeśli ktoś dobrze pokombinuje można ich dobić do siły 10, ponadto zadają dwa ataki, wiec mamy dwa pewne ataki które zawsze trafiają.

Czy nie powinni być słabsi?
Lub nie powinni kosztować co najmniej dwa razy tyle?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
silny
Super Forumowicz



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:15, 03 Mar 2010    Temat postu:

"Czy przypadkiem Kawaleria / Rycerstwo nie są zbyt potężni, jeśli ktoś dobrze pokombinuje można ich dobić do siły 10, ponadto zadają dwa ataki, wiec mamy dwa pewne ataki które zawsze trafiają."

>Pamiętaj, że w "czasach" w jakich gramy taka była podstawa armii. Rycerstwo praktycznie mogło być pokonane tylko przez inne rycerstwo. Natomiast nasi wspaniali MG (muszę zrezygnować z sarkazmu, bo mi się jeszcze za to oberwie;P) wprowadzili jeszcze ostrzał łuczników, który w takiej sytuacji jest wstanie wybić nawet całą armię konnicy zanim w ogóle walka się rozpocznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Picollo
Super Forumowicz



Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Novigrad Północny

PostWysłany: Śro 11:21, 03 Mar 2010    Temat postu:

Czy kapitan budujący kilka budynków w prowincji wykonuje jeden test dla całości, czy dla każdego budynku oddzielny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:47, 03 Mar 2010    Temat postu:

Czy przypadkiem Kawaleria / Rycerstwo nie są zbyt potężni, jeśli ktoś dobrze pokombinuje można ich dobić do siły 10, ponadto zadają dwa ataki, wiec mamy dwa pewne ataki które zawsze trafiają.
>Po pierwsze dopisałem do zasad:
Wyrzucenie na kości 1 zawsze oznacza nieudaną akcję. Dotyczy to każdego rzutu, nawet rzutów na atak. Jak więc widzicie 90% skuteczności to max jaki można osiągnąć.

>Po drugie:
Fabularnie konnica powinna być droższa. I fabularnie powinna być słaba, gdyż panowie rycerstwo w XIII - XIV zaczęli mieć problem ze zwykłą piechotą, która choć słabiej wyszkolona i wyposażona - nie miała skrupułów np. atakować przeciwnika od tyłu czy strzelać do niego ze 100 metrów odległości zamiast stawać z nim twarzą w twarz.
Ale napisane przez nas zasady nie są lekcją historii. Mają być w miarę zrównoważone. A nie odpowiadać realiom historycznym (zmiennym z wiekami, bo potem rycerstwo wymyśliło lepsze zbroje i znowu byli górą, ale trwało to tylko do rozpowszechnienia się broni palnej Wink ).
Tak duża siła i podwójny atak są dobrymi atutami konnicy, ale jak napisałem w zasadach 10 łuczników vs 10 konnicy kończy się niczym Azincourt.

W jej podwójnym ataku jest tylko 1 myk. 2-krotnie lepiej wykorzystuje wszelaki bonusy. Dlatego jej ulepszenie jest na 2 poziomie w Ulepszeniach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwato dnia Śro 13:04, 03 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 59, 60, 61  Następny
Strona 12 z 61

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin