Forum Nokturn
Forum do dyskusji na temat larpów grupy Nokturn
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmierzch Smoczej Krwi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 59, 60, 61  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:33, 03 Mar 2010    Temat postu:

Czy kapitan budujący kilka budynków w prowincji wykonuje jeden test dla całości, czy dla każdego budynku oddzielny?
>A faktycznie. Nie jest to sprecyzowane. Dopisuje: "Wykonuje się 1 rzut za całą budowę. Nieudany rzut oznacza, że udało się wybudować tylko część konstrukcji, lub że nie udało się wybudować czegokolwiek." W lepszym zaciągu wojsk też dokładnie precyzuje o co chodzi.

Uwaga! Zamieniliśmy kolejnością misje szpiegowskie i ulepszenia. Oznacza to, że ulepszenia związane ze szpiegowaniem działają od następnej rundy (tak jak działają na bitwy, budowanie i wszystko inne)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyel
Główny MG



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:58, 03 Mar 2010    Temat postu:

Tak w ogóle, to deadline na przysyłanie deklaracji to niedziela, ale jeśli zdołacie to zrobić wcześniej będziemy was kochać jeszcze bardziej Wink

Wiele deklaracji 1 etapu będzie zapewne pozbawionych interakcji z innymi krajami, co oznacza, że możemy je rozstrzygać na bieżąco i mieć zaoszczędzoną pracę na później (czyli na szykowanie samego larpa)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:01, 03 Mar 2010    Temat postu:

Już dostaliśmy pierwszą deklarację. I jest w niej drobna niejasność. Ponieważ jest wcześnie możemy to omówić z graczem. Im później wyślecie, tym mniejsza szansa, że znajdziemy czas na poprawianie Waszych deklaracji. Więc jeśli możecie to radzilibyśmy je słać wcześniej niż później.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Śro 14:47, 03 Mar 2010    Temat postu:

Od razu mówię, że deklaracja Ithirildoru będzie w nocy z soboty na niedzielę dopiero - po prostu nie mam czasu wcześniej żeby usiąść na dłużej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Śro 15:20, 03 Mar 2010    Temat postu:

Mam jeszcze takie pytanie - czy istnieje jakiś system rozwoju bohatera?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:56, 03 Mar 2010    Temat postu:

Rozumiem, ze w przeciwieństwie do zwiększonego zaciągu, budowanie kilku budynków na turę nie pociąga za sobą minusów? Bo wychodzi na to, że "doglądanie" kliku placów budowy nie jest absorbujące i w prowincji z ludnością 5 i zarządzaniem 5, postać jest w stanie jednym rzutem postawić tyle budynków, ile jest w stanie opłacić, w dodatku ryzyko porażki jest niewielkie (jeden rzut a nie kilka). Królestwa które zachomikują sobie kasę są potem w stanie jedną akcją postawić w turę metropolię po przystępnych cenach a jak ma tam świątynię, to nawet rozruchów nie musi się obawiać...;]

Może warto by dodać jakieś koszty za koordynowanie budowy kilku struktur w jednym czasie, albo wprowadzić limit do którego nie ma kosztów? (połowa Zarządzania nadzorującej postaci, zaokrąglana w dół?)

Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ikrit
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 17:21, 03 Mar 2010    Temat postu:

Poprę swojego przedmowce gdyż nie wyobrażam sobie tego by w jedna "ture" bohater mógł na raz dwie budowy nadzorować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:39, 03 Mar 2010    Temat postu:

Mam jeszcze takie pytanie - czy istnieje jakiś system rozwoju bohatera?
>Nope Wink Tylko przez Ulepszenia. Lub być może jako nagroda za wykonanie danych przez nas Questów. Wink

Rozumiem, ze w przeciwieństwie do zwiększonego zaciągu, budowanie kilku budynków na turę nie pociąga za sobą minusów? Bo wychodzi na to, że "doglądanie" kliku placów budowy nie jest absorbujące i w prowincji z ludnością 5 i zarządzaniem 5, postać jest w stanie jednym rzutem postawić tyle budynków, ile jest w stanie opłacić, w dodatku ryzyko porażki jest niewielkie (jeden rzut a nie kilka). Królestwa które zachomikują sobie kasę są potem w stanie jedną akcją postawić w turę metropolię po przystępnych cenach a jak ma tam świątynię, to nawet rozruchów nie musi się obawiać...;]
>Tak to wygląda. Jedyny minus do budowania jest wtedy gdy powstaje kolejny budynek tego samego rodzaju (lub gdy naraz bohater chce wybudować np. 3 kopalnie)

Może warto by dodać jakieś koszty za koordynowanie budowy kilku struktur w jednym czasie, albo wprowadzić limit do którego nie ma kosztów? (połowa Zarządzania nadzorującej postaci, zaokrąglana w dół?)
>Rozważaliśmy wprowadzenie minusa jak przy rekrutacji kilku jednostek naraz, ale stwierdziliśmy, że tak jest dobrze i że zobaczymy jak to się sprawdzi - najwyżej to zmienimy Wink

Przypominam Wam, że jedna "tura" to półtora miesiąca, a bohater nie dodaje bonusu bo sam chwyta za łopatę, tylko dlatego, że wie jak zorganizować przedsięwzięcie, gdzie wynająć dobrego architekta i skąd wziąć materiały.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Finnegan
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:43, 03 Mar 2010    Temat postu:

To tylko propozycja do rozważenia dla GM Smile

A tak w ogóle to brawa za naprawdę fajną i zbalansowaną mechanikę Smile Przeczytałem i IMHO wstępnie oceniam na 5. Masa naprawdę fajnej roboty i pomysłów, przystępnie i jasno opisanych Smile

Pytanie dotyczące technologii - jak rozumiem, nie ma przeciwwskazań, by ostatnie rozwinięcie ulepszeń dla strzelców nazywać dla własnych potrzeb inaczej, jeśli nie chce się iść w technologię prochową? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:56, 03 Mar 2010    Temat postu:

A tak w ogóle to brawa za naprawdę fajną i zbalansowaną mechanikę Smile Przeczytałem i IMHO wstępnie oceniam na 5. Masa naprawdę fajnej roboty i pomysłów, przystępnie i jasno opisanych.
>Czy zbalansowana i fajna to czas pokażę, ale że przystępnie i jasno opisana to już mi miło Wink

Pytanie dotyczące technologii - jak rozumiem, nie ma przeciwwskazań, by ostatnie rozwinięcie ulepszeń dla strzelców nazywać dla własnych potrzeb inaczej, jeśli nie chce się iść w technologię prochową?
>Myślę, że jak ktoś jest "leśną frakcją" i jej bardziej łuki pasują to sobie mogą wymyślić super trucizny, albo jakieś lepsze łuki ;p
Więc, tak - ważne jest by mechanicznie był to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Śro 21:06, 03 Mar 2010    Temat postu:

Kwato napisał:
Mam jeszcze takie pytanie - czy istnieje jakiś system rozwoju bohatera?
>Nope Wink Tylko przez Ulepszenia. Lub być może jako nagroda za wykonanie danych przez nas Questów. Wink



Szkoda. Bo to zawsze jakiś bodziec Very Happy. No i rozumiem, że np. ten zapis:

Kwato napisał:

Poziomy 9-10 - to poziomy epickie niedostępna na początku gry



, który przynajmniej u mnie budził miłe zaintrygowanie, właściwie jest bez znaczenia...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steus_Arios
Zaawansowany Forumowicz



Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:12, 03 Mar 2010    Temat postu:

Też właśnie się nad tym zastanawiam... Moglibyście dać nam chociaż minimalną szansę na rozwój poza ulepszeniami...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ankalime
Mega Forumowicz



Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ithirildor

PostWysłany: Śro 23:16, 03 Mar 2010    Temat postu:

Ojej, magu... czyżbyśmy się w czymś zgadzali? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwato
Główny MG



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 832
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:26, 04 Mar 2010    Temat postu:

To jest jedna z opcji jaka zwyczajnie nie przetrwała cięć w zasadach. Zwyczajanie mamy już z Wami wystarczająco roboty Wink A poza tym są Ulepszenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arius
Forumowicz



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Imperium Umbaru

PostWysłany: Czw 9:09, 04 Mar 2010    Temat postu:

silny napisał:
"Czy przypadkiem Kawaleria / Rycerstwo nie są zbyt potężni, jeśli ktoś dobrze pokombinuje można ich dobić do siły 10, ponadto zadają dwa ataki, wiec mamy dwa pewne ataki które zawsze trafiają."

>Pamiętaj, że w "czasach" w jakich gramy taka była podstawa armii. Rycerstwo praktycznie mogło być pokonane tylko przez inne rycerstwo. Natomiast nasi wspaniali MG (muszę zrezygnować z sarkazmu, bo mi się jeszcze za to oberwie;P) wprowadzili jeszcze ostrzał łuczników, który w takiej sytuacji jest wstanie wybić nawet całą armię konnicy zanim w ogóle walka się rozpocznie.


Ale chodzi o to że rycerstwo ma dużo większa szansę na to że dojedzie do tych łuczników i pozbędzie się ich. Więc łucznicy nie stanową dla nich takiego wielkiego zagrożenia.

Kwato napisał:

>Po pierwsze dopisałem do zasad:
Wyrzucenie na kości 1 zawsze oznacza nieudaną akcję. Dotyczy to każdego rzutu, nawet rzutów na atak. Jak więc widzicie 90% skuteczności to max jaki można osiągnąć.

>Po drugie:
Fabularnie konnica powinna być droższa. I fabularnie powinna być słaba, gdyż panowie rycerstwo w XIII - XIV zaczęli mieć problem ze zwykłą piechotą, która choć słabiej wyszkolona i wyposażona - nie miała skrupułów np. atakować przeciwnika od tyłu czy strzelać do niego ze 100 metrów odległości zamiast stawać z nim twarzą w twarz.
Ale napisane przez nas zasady nie są lekcją historii. Mają być w miarę zrównoważone. A nie odpowiadać realiom historycznym (zmiennym z wiekami, bo potem rycerstwo wymyśliło lepsze zbroje i znowu byli górą, ale trwało to tylko do rozpowszechnienia się broni palnej Wink ).
Tak duża siła i podwójny atak są dobrymi atutami konnicy, ale jak napisałem w zasadach 10 łuczników vs 10 konnicy kończy się niczym Azincourt.

W jej podwójnym ataku jest tylko 1 myk. 2-krotnie lepiej wykorzystuje wszelaki bonusy. Dlatego jej ulepszenie jest na 2 poziomie w Ulepszeniach.


10 łuczników vs 10 konnicy kończy się statystycznie zwycięstwem konnicy a to dlatego że ma dużo większa szansę na trafienie przeciwnika, 50% a 70% to duża różnica.
Jeśli nawet łucznicy zniszczą 5 konnicy to i tak jak konnica dojedzie będzie już pozamiatane, szanse na zwycięstwu konnicy są wyjątkowo duże. Nie wspominając już o tym że niektóre państwa mają ulepszenie do konnicy na samym początku co daje już 80%, a dodając do tego generała z niezłą taktyką daje to 90% na samym początku gry.
Wątpię by te państwa inwestowały w inne jednostki niż konnica.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nokturn Strona Główna -> Zmierzch Smoczej Krwi Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 59, 60, 61  Następny
Strona 13 z 61

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin